סעיף איתור וחילוץ בביטוח לחו"ל – מתי זה חובה ומתי ניתן לוותר?

ביטוח איתור וחילוץ הוא כיסוי שהיה בעבר נפרד מפוליסת הנסיעות הסטנדרטית. כיום הוא מובנה בביטוח הנסיעות אך ניתן לוותר עליו במקרים מסוימים. המאמר יפרט מתי חובה לעשות אותו ומתי אפשר לוותר עליו.

 

מתי ניתן לוותר על ביטוח איתור וחילוץ?

כשמדובר על נסיעה לחו"ל לרגל עסקים או חופשה שאינה מסכנת את הנוסעים ניתן לוותר על איתור וחילוץ ולבקש זאת במפורש מהחברה המבטחת מאחר והוא מובנה בתוך הפוליסה. ההגדרה של סעיף זה היא כיסוי על איתור נוסע שנעדר בזמן הטיול בחו"ל וחילוצו ממצבים מסוכנים. למשל, ביטוח נסיעות למזרח מחייב איתור וחילוץ.

 

מתי חובה לעשות איתור וחילוץ?

נסיעה לחו"ל יכולה להיות סיוט במקרים של אסונות כמו רעידת אדמה, צונאמי, בעקבות מזג אוויר סוער, אירועים קטסטרופליים, היעדרות במקום נידח, הידבקות במחלות גיאוגרפיות, תאונות וכד'. מטיילים כמו תרמילאים הטסים לטיול אחרי צבא או לטיול הרפתקני למזרח או לדרום אמריקה למשל, לא יכולים לוותר על סעיף של איתור וחילוץ. למשל, ברעידת האדמה שהתרחשה בנפאל הזדקקו עשרות ישראלים לחילוץ.

 

מה כולל ביטוח איתור וחילוץ?

בעוד שביטוח הנסיעות הבסיסי כולל כיסוי על הוצאות רפואיות, אשפוז, ביטוח כבודה, הטסה רפואית חזרה לארץ או ביטול וקיצור נסיעה עקב אשפוז של המבוטח או הקרובים לו מדרגה ראשונה, סעיף האיתור והחילוץ כולל כיסוי על הטסה של צוות חיפוש לצורך איתור המבוטח וחילוצו ממקום הסכנה. למשל, ברעידת האדמה בנפאל מי שלא היה מכוסה בסעיף זה שילם אלפי שקלים לצורך חילוצו.

 

של מי האחריות לרכוש ביטוח איתור וחילוץ?

מצד אחד יש לחברת הביטוח אחריות להדגיש סעיף איתור וחילוץ במיוחד כשמדובר על נסיעה לאזורים נידחים או על טיול תרמילאים בהתאם לאופי הטיול ורמת הסיכון שלו. מצד שני, יש גם אחריות של המבוטח להיערך בצורה מקסימלית לטיול המתוכנן ולשלם על איתור וחילוץ. מדובר על סכום מינימלי שיכול לחסוך הרבה הוצאות כספיות במידה וקורה משהו לא צפוי. בדומה לכך גם כשמדובר בספורט אתגרי, יש לרכוש את הביטוח המתאים שהוא תוספת לפוליסה הבסיסית.

 

השכרת טלפון לווייני בנוסף לאיתור וחילוץ

בעקבות רעידת האדמה בנפאל בה נזקקו עשרות ישראלים לחילוץ, החל ביקוש לטלפונים לווייניים בקרב תרמילאים היוצאים לחו"ל. מדובר על טלפונים שיש להם לחצני מצוקה ומסרונים אותם משכירים בחברות של איתור וחילוץ בכ-2 דולר ליום.

 

מה חשוב לבדוק בחברת הביטוח?

לסיכום, חשוב לבדוק בחברת הביטוח מהו הכיסוי שלה לאיתור וחילוץ ומה רמת החילוץ. כלומר, המהירות והתגובה או במילים אחרות תוך כמה זמן מתבצע האיתור והחילוץ, דבר שתלוי בחברת החילוץ איתה עובדת חברת הביטוח. בנוסף, יש לבדוק את טיב החילוץ. האם מדובר על אנשים מקצוענים חיצוניים או אנשי חברת הביטוח.

ביטוח נסיעות למזרח

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי