דרכון פורטוגלי ליוצאי לוב

תודות לשינוי בחקיקה הספרדית והפורטוגלית, מאז שנת 2015 ישראלים רבים מהעדה הלובית, פונים להוצאת דרכון פורטוגלי שהוא למעשה דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. זה מתאפשר הודות לעובדה שיוצאי לוב נחשבים רובם ככולם בתור צאצאיהם של מגורשי ספרד ופורטוגל.

להוצאת דרכון אירופאי, כידוע לכל, יתרונות רבים ומשמעותיים מאוד כיום, והדרכון הפורטוגלי באופן ספציפי, הוא בין הדרכונים הזרים היותר מבוקשים בעולם. מהן התועלות שמחזיקי דרכון פורטוגלי נהנים מהם, ומה נדרש על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית ולהנפיק דרכון פורטוגלי ליהודים יוצאי לוב? על כל אלו ועוד נסביר בהרחבה במאמר שלפניכם.

 

מה הקשר בין קבלת דרכון פורטוגלי ליהדות לוב? ההסבר ההיסטורי

לפני כחמש מאות שנים, יהודים רבים מקהילת מגורשי ספרד ופורטוגל, נאלצו בעל כורחם, לעקור את עצמם ואת בני משפחתם, ולהעתיק את מקום מגוריהם ללוב. רבים מן היהודים שגורשו מספרד ופורטוגל ללוב, בנו לעצמם חיים חדשים בעיר טריפולי, השוכנת במדינת לוב, ולכן הם ידועים בתור טריפוליטאים.

במשך תקופה ארוכה, גירוש ספרד ופורטוגל נותר בגדר עוול היסטורי שהספרדים והפורטוגלים התכחשו לו, עד שבשנת 2015 נחקק חוק שמגדיר כי צאצאיהם של מגורשי ספרד יהיו זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי בתור פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם כשגורשו מביתם בספרד.

 

מהן התועלות שמציע דרכון אירופאי?

דרכון אירופאי הוא דרכון אשר מונפק עבור אזרחיהן של המדינות החברות באיחוד האירופי. 28 מדינות חברות באיחוד האירופאי נכון להיום, וקיימים ביניהן הסכמים אשר מאפשרים לאזרחי מדינות האיחוד ליהנות משלל הטבות השמורות רק להם.

להלן היתרונות השונים שבעלי דרכונים אירופאיים נהנים מהם:

 

  1. לימודים אקדמיים בחינם: מחזיקי דרכון אירופאי זכאים ללימודים חינמיים במוסדות להשכלה גבוהה או לכל הפחות, בעלות מסובסדת אותה משלמים אזרחי המדינה, בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי. בעלי הדרכונים האירופאים נהנים גם משלל מלגות הזמינות אך ורק לאזרחי המדינות החברות באיחוד האירופי. 
  2. אשרת עבודה: בעלי דרכון אירופאי רשאים לעבוד במדינות אירופה החברות באיחוד ללא מגבלת זמן או כל איסור שהוא, והם נהנים ממגוון הטבות בבנקים של אירופה. 
  3. מעבר חופשי בין מדינות אירופה: בעלי הדרכון האירופאי רשאים לעבור בחופשיות בין מדינות שונות באירופה.
  4. היתרי סחר וייבוא: בעלי דרכון אירופאי רשאים לייבא סחורות ולסחור בהן במדינות החברות באיחוד האירופי.
  5. זכויות לרכישת נדל"ן באירופה: דרכון אירופאי מקנה לבעליו זכאות לקנות נכסי נדל"ן באירופה ולבצע השקעות נדל"ן עם פחות אילוצים ומגבלות חוקיות.
  6. כניסה לארה"ב ללא צורך בויזה: בעלי דרכון אירופאי מורשים להיכנס לתחומי ארצות הברית ללא צורך בהצגת ויזת תייר.
  7. הגנה קונסולרית: בעלי דרכונים אירופאיים נהנים מהגנה של שגרירויות אירופאיות במדינות שבהן אין שגרירות ישראלית.
  8. תושבות קבע במדינות אירופה: דרכון אירופאי מקנה לבעליו גם זכות להתגורר כתושבי קבע בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי. למשל, בעלי אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי רשאים לחיות גם בגרמניה, לעבוד בספרד וללמוד באוניברסיטה בצרפת.

 

בקצרה, הדרכון הפורטוגלי הוא למעשה דרכון אירופאי לכל דבר ועניין, ומכאן שבעלי דרכון כזה נהנים מכל היתרונות השמורים לאזרחי אירופה, אותם מנינו לעיל.

 

על היתרונות המיוחדים השמורים לבעלי אזרחות פורטוגלית

בנוסף לשלל התועלות שבעלות על דרכון אירופאי עשויה להקנות לכם, קבלת אזרחות פורטוגלית באופן ספציפי והגירה לפורטוגל, טומנת בחובה יתרונות רבים במגוון תחומים:

 

  1. הטבות מס: היות ופורטוגל רוצה למשוך אליה מהגרים משכילים ממקצועות הרפואה, ההנדסה, ההיי טק וכדומה, היא מציעה הטבות מס אטרקטיביות למוצאי אזרחות פורטוגלית למשך 10 שנים. ההטבות המוענקות למנפיקי אזרחות פורטוגזית כוללים הנחה על מס הכנסה ומס רווח הון, לרבות נכסי נדל"ן.
  2. נדל"ן למגורים במחירים משתלמים: נכסי המגורים בפורטוגל מוצעים בעלויות נמוכות וכדאיות במיוחד.
  3. השקעות נדל"ן אטרקטיביות: תחום השקעות הנדל"ן בפורטוגל הוא תחום מאוד משתלם המציע הזדמנויות פז עבור יזמי נדל"ן וכל אדם שמעוניין להיכנס לתחום הנדל"ן. היתרון ממנו נהנים אזרחי פורטוגל בהקשר זה, הוא האפשרות לקבל אשראי בנקאי פורטוגלי בקלות יתרה, לצד שלל הטבות נוספות בתחום ההשקעה בנכסי נדל"ן.
  4. תשתיות ושירותים ברמה טובה: אף שישנן מדינות באירופה ששירותי הרפואה והתשתיות בהן נחשבים למתקדמים מאלו של פורטוגל, עדיין מדובר ברמת שירותים טובה, שלצד יתר היתרונות שפורטוגל מציעה לתושביה, הופכים את ההגירה לפורטוגל לחבילה די משתלמת.
  5. ביטוח רפואי ושירותי סיעוד: במדינות רבות באיחוד האירופי מוצע לאזרחים ביטוח רפואי מקיף לצד שירותי סיעוד מתקדמים. עבור אנשים הזקוקים לשירותים הללו, משמעות המגורים בפורטוגל היא שיוכלו להפיק תועלת ממגוון אפשרויות הטיפול המתקדמות הזמינות במדינות אירופה ונמצאות בהישג יד תודות לדרכון הפורטוגלי.

 

כיצד יוצאי לוב יכולים להוציא אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי?

יהודים שבאפשרותם להוכיח את היותם צאצאים של מגורשי פורטוגל, זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית המאפשרת להנפיק גם דרכון פורטוגלי. יהודים יוצאי לוב, יכולים לבדוק את הזכאות שלהם לאזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי בעזרת בדיקת שמות המשפחה שלהם.

במידה ושם משפחתם מופיע ברשימת השמות הזכאים לקבל דרכון פורטוגלי, הם יוכלו להגיש בקשה להתאזרחות. חשוב לציין כי גם במידה ולא עלה בידכם לאתר את שם המשפחה שלכם ברשימה זו, הזכאות לאזרחות פורטוגלית עדיין עשויה להיות על הפרק, בהינתן העובדה שהרבה שמות משפחה שונו עם השנים.

 

מצאתי את שם משפחתי ברשימת השמות – מה עכשיו?

במידה ומצאתם את שם משפחתכם ברשימה, כדי להתקדם תידרשו להעביר בקשה להכרה בזכאותכם לאזרחות, לקהילה היהודית בליסבון או פורטו. הקהילה היהודית בפורטוגל מסייעת לממשלת פורטוגל לקבל החלטות בנוגע למתן אזרחות ליהודים שהם צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל, ולהחלטתם יש משקל רב בתהליך.

שלב זה בבקשת האזרחות אורך מספר שבועות, שלאחריהם, במידה וניתן אישור מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל, תוכל להתקדם לשלב הבא בהליך, בו תגישו לרשויות הממשל בפורטוגל מסמכים בתרגום נוטריוני המוכיחים את זיקתכם לקהילת פורטוגל. 

 

כמה זמן לוקח להוציא אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי?

הליך הוצאת דרכון פורטוגלי – החל משלב בדיקת זכאותכם לאזרחות פורטוגלית ועד קבלת הדרכון הפורטוגלי, עשוי להמשך גם פרק זמן של שנתיים ולעתים אף יותר. לכן מומלץ לבצע את ההליך בלוויית עורך דין מנוסה שיוכל לטפל עבורכם בכל ההיבטים הבירוקרטיים של הוצאת הדרכון הפורטוגלי, לקצר עבורכם תהליכים, ולשפר את הסיכוי שבקשתכם תאושר כך שתוכלו לקבל את הדרכון האירופאי הנכסף בתוך זמן סביר.

 

לסיכום

במידה ואתם יהודים ממוצא לובי, יתכן ואתם זכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, שנחשב כדרכון אירופאי לכל דבר ועניין, המציע פתח עבורכם ועבור הדורות הבאים, לחיות, ללמוד ולעבוד באירופה, וליהנות מרמת חיים מהגבוהות בעולם. מגוון ההזדמנויות הפתוחות בפני אזרחים אירופאיים כיום הן רבות ואטרקטיביות, ובמציאות של ימינו – תמיד כדאי שתהיה לכם תוכנית גיבוי.

את הליך הוצאת האזרחות האירופאית שלכם בפורטוגל לצד הנפקת הדרכון האירופאי, מומלץ מאוד לבצע בעזרת עורך דין עם מומחיות בתחום ההגירה, על מנת שתוכלו ליהנות מכל היתרונות של הדרכון הפורטוגלי במינימום טרחה.

 

מגדל בפורטוגל

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי