דרכון פורטוגלי ליוצאי גיברלטר

ישראלים רבים מעוניינים להוציא אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי ולא לחינם.

מדובר בהזדמנות יוצאת דופן, לקבל אזרחות אירופאית ודרכון אירופי שמאפשרים לאלו המחזיקים בהם לגור בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, לעבוד באופן חוקי באירופה, ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה באירופה ולהנות ממגוון הטבות נוספות השמורות לאזרחים אירופאיים במדינות האיחוד.

יהודים שמוצאם מגיברלטר נמנים על קבוצת הישראלים ברת המזל הזכאית להוצאת דרכון פורטוגלי מתוקף היותם צאצאים ליהדות גירוש ספרד ופורטוגל.

במאמר שלפניכם נסביר בהרחבה על הליך הוצאת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי ליוצאי גיברלטר והיתרונות העצומים שהוא מציע. המשיכו לקרוא!

 

מה הקשר בין יהדות גיברלטר וקבלת דרכון פורטוגלי?

בשנת 2015 נחקק במדינת פורטוגל חוק שבא לתקן את העוול ההיסטורי שנגרם ליהודי פורטוגל כאשר הוגלו מביתם במהלך המאה ה- 15, במסגרת גירוש ספרד ופורטוגל.

מגורשי ספרד ופורטוגל התפזרו בין מדינות שונות ברחבי יבשת אירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון, ובין היתר – הגיעו גם לגיברלטר. 

 

יוצאי גיברלטר? ייתכן ואתם זכאים לאזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי!

יהודי גיברלטר הם בין הזכאים להגשת בקשה לאזרחות פורטוגזית ודרכון פורטוגזי, בהנתן ויוכלו לספק הוכחות לזיקה שלהם לקהילת יהודי בפורטוגל, בין אם בעזרת שם המשפחה שלהם, הצגה של אילן יוחסין, מסמכים מזהים ותעודות שונות, וכן הלאה.

בשורה התחתונה: כל מי שיוכל להוכיח שהוא צאצא של מגורשי ספרד או פורטוגל, זכאי באופן עקרוני לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

 

אזרחות אירופאית – מה כל כך טוב בה?

כאמור, האזרחות הפורטוגלית היא למעשה אזרחות אירופאית, מה שמאפשר לבעליה לנוע באופן חופשי בין מדינות אירופה השונות למטרת מגורים, עבודה חוקית ולימודים. הדרכון הפורטוגלי מאפשר לכם להיכנס גם לארצות הברית ללא צורך להציג ויזת תייר.

יתרה מכך, האזרחות הפורטוגלית מעניקה באופן אוטומטי זכאות לשלל הטבות סוציאליות לרבות ביטוח לאומי וקצבת פנסיה לאלו שמתגוררים בפורטוגל. כמו כן, לבעלי אזרחות פורטוגלית יש אפשרות ללמוד במוסדות האקדמיים בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, בתשלום נמוך במיוחד או לגמרי בחינם.

 

אילו הוכחות יוצאי גיברלטר נדרשים לספק כדי לקבל אזרחות פורטוגלית?

על מנת להוכיח את זכאותכם לאזרחות פורטוגלית כל מה שאתם נדרשים לעשות הוא להוכיח כי סביכם או הורי הוריהם, היו בעלי שם משפחה המופיע במאגר שמות המשפחה הרשומים כזכאים לאזרחות פורטוגלית, וכי הם נולדו והתגוררו במדינה מתוך רשימת המדינות שאליהן היגרו מגורשי ספרד ופורטוגל. במקרה זה מדובר כמובן בגיברלטר. 

 

מהם היתרונות בהוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי גיברלטר?

הוצאת אזרחות פורטוגלית ובצידה, דרכון פורטוגלי, מגלמים בחובם אוסף נדיר של תועלות יוצאות דופן, שכל ישראלי כמעט ידע להעריך:

 

ביטחון אישי

ככלל, ניתן להגיד כי החיים באירופה שלווים מאלו שאנו מכירים במדינת ישראל עתירת ההתרחשויות הביטחוניות והפוליטיות. הידיעה כי ניתן להתנייד ולהעתיק את מקום המגורים ממדינה אירופאית אחת למשנתה (כל עוד היא חברה באיחוד), מקנה נדבך נוסף של שקט נפשי לבעלי האזרחות הפורטוגלית.

 

לימודים אקדמיים חינם

אזרחי האיחוד האירופי נהנים מן הזכות להשכלה גבוהה בסבסוד מלא או חלקי (אך משמעותי) בשלל אוניברסיטאות ומכללות נחשבות באירופה.

 

עבודה חוקית באירופה

בעלי אזרחות פורטוגלית רשאים לעבוד בכל מדינה ממדינות האיחוד האירופי ללא צורך באשרת עבודה מיוחדת.

 

רכישת נדל"ן באירופה

עסקאות נדל"ן באירופה הן זמינות יותר עבור אזרחי האיחוד האירופי וכרוכות בפחות מגבלות מאלו שאזרחים זרים נתקלים בהן בבואם לקנות או למכור נכסי מקרקעין באירופה. 

 

חופש בנסיעות

הדרכון הפורטוגלי הוא בין החזקים בעולם והוא מאפשר לבעליו להכנס ליותר מ – 190 מדינות שונות בלי בעיה, לרבות ארה"ב (ללא צורך בויזת תייר), אוסטרליה ומדינות נוספות שאין לישראל יחסים דיפלומטיים איתן.

 

מה כולל הליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית?

על מנת להוציא אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, יש לעבור את השלבים שלהלן:

1. בדיקת זכאות לאזרחות פורטוגלית: אתרי אינטרנט שונים מאפשרים לבצע בדיקת זכאות ראשונית לדרכון פורטוגלי על בסיס שם משפחה ומוצא.

2. קבלת אישור מהקהילת היהודית בפורטוגל: במידה ונמצא כי קיימת זכאות עקרונית לקבלת אזרחות פורטוגלית, השלב הבא הוא הפניה לקהילת יהודי פורטוגל (בערים פורטו או ליסבון).

 

לקהילות אלו ניתנה סמכות מטעם ממשלת פורטוגל, לבצע בדיקות רקע וסינון ראשוני למגישי הבקשה, ולהחליט אם המבקש זכאי באופן עקרוני להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית על סמך שורשיו היהודיים וזיקתו למגורשי יהדות פורטוגל.

 

אילו מסמכים נדרשים להגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית?

היה וניתן לכם אישור עקרוני מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל, מגיע שלב ריכוז המסמכים שיצורפו לבקשת האזרחות הרשמית שתעבירו למשרד הפנים הפורטוגלי שנקרא "הקונסרבטורה".

עבור רוב בקשות האזרחות יש צורך לכלול את המסמכים שלהלן:

  • טופס בקשה רשמי לקבלת אזרחות פורטוגלית – יש למלא את המידע בפורטוגזית
  • אישור הזכאות העקרוני שקיבלתם מהקהילה היהודית בפורטוגל
  • תעודת יושר (באימות נוטריוני) מהמשטרה בישראל ומכל מדינה בה המבקש חי למעלה משלושה חודשים
  • עותק מתעודת לידה ישראלית של המבקש עם חותמת אפוסטיל
  • מסמכים המוכיחים את זיקתו של המבקש לאנשים שבגינם ניתן האישור העקרוני (למשל: סבים או סבתות)
  • צילום הדרכון הישראלי של המבקש
  • עותק מאומת מהדרכון הישראלי (נעשה בשגרירות פורטוגל בארץ)
  • טופס עם פירוט כל הכניסות והיציאות מהארץ של המבקש בשלושת השנים שחלפו

 

מן הראוי לציין כי יתכן וידרשו מסמכים ותעודות נוספים עבור התהליך. כמו כן, מגישי הבקשה נדרשים לשלם אגרת טיפול.

 

מה קורה לאחר הגשת הבקשה לאזרחות פורטוגלית?

בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית מטופלות בליסבון ועוברות סדרה ארוכה של בדיקות, וביניהן: נוכחות של מכלול הטפסים, האסמכתאות והמסמכים הנחוצים לשם הטיפול בבקשה. מעבר לכך, מבוצעת גם בדיקה של מהימנות המסמכים שסופקו כדי להבטיח את מקוריותם ואמיתותם, ומבוצעת גם בדיקת רקע שנועדה לבחון את זהותם של מגישי הבקשה והתנהלותם התקינה.

הליך קבלת האזרחות הפורטוגלית מסתיים כאשר המבקש מקבל לידיו תדפיס תעודת לידה בשפה הפורטוגלית, ובו פרטיו האישיים כפי שהם מוצגים בתעודת הלידה הישראלית שלו. זוהי למעשה האסמכתא שתאפשר למבקש להוציא את הדרכון הפורטוגלי שלו.

עם תדפיס זה של תעודת הלידה ניגשים להצטלם ולמלא את הפרטים האישיים של בעל התעודה גם בדרכון ותעודת הזהות הפורטוגלית שלו. ניתן לעשות זאת בשגרירות פורטוגל בתל אביב, או לחילופין – במשרד הפנים הפורטוגזי בעיר ליסבון שבפורטוגל. 

 

כמה זמן לוקח להוציא אזרחות פורטוגלית

בדרך כלל כאשר הליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית מתנהל כשורה, הוא נמשך כשנתיים בממוצע.

כמובן, טיפול מדויק ומסודר בכל שלבי הבקשה הוא קריטי להבטחת טיפול בזמן סביר. טיפול לא מקצועי בבקשות לאזרחות אירופאית ודרכון אירופאי, עלול לגרום לעיכוב הטיפול בבקשה במקרה הטוב, ואף לדחיית הבקשה על הסף במקרה הפחות טוב. 

 

מדוע עדיף לטפל בבקשת אזרחות פורטוגלית באמצעות אנשי מקצוע

כל עיכוב או דחייה בהליך הוצאת האזרחות שלכם, צפוי לגרור עלויות נלוות ותסבוכת בירוקרטית מיותרת.

לכן מומלץ מאוד להגיש את הבקשה לאזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי בעזרת חברה המתמחה בטיפול בבקשות אזרחות בפורטוגל. כך ניתן לזרז את ההליכים, להימנע מתקלות וטעויות שיעכבו את ההליך או יכשילו אותו, ולקבל את הדרכון הפורטוגלי שלכם במהירות המרבית ובמינימום התעסקות מצידכם.

 

דגל פורטוגל על המדינה

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי