המדריך להוצאת דרכון אירופאי ליוצאי סוריה בשנת 2020

ישראלים רבים חולמים מזה זמן רב להוציא דרכון אירופאי, שיאפשר להם לחיות, ללמוד ולהתפרנס בכבוד באירופה.

דרכונים אירופאים ממדינות החברות באיחוד האירופי מאפשרים לבעליהם לא רק את כל אלו, אלא גם הקמה של מיזמים באירופה, רכישת נדל"ן אירופאי, כניסה לארצות הברית ללא צורך בהצגת ויזת תייר, ביקור בארצות שישראלים אינם רשאים להיכנס לתחומן, שלל הטבות סוציאליות, ולא פחות חשוב: אפשרות לעזוב את הארץ במידה ויעלה הצורך.

החדשות המשמחות הן שהחל משנת 2015, לא רק יוצאי אירופה זכאים להגיש בקשה לקבלת דרכון אירופאי, אלא גם יוצאי עדות המזרח – "הספרדים", שמהווים נצר לקהילות מגורשי ספרד ופורטוגל.

במדריך שלפניכם נסביר כיצד ניתן להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי עבור יוצאי סוריה וליהנות מכל היתרונות שצוינו לעיל.

 

דרכון פורטוגלי ליוצאי סוריה – הרקע ההיסטורי

עקב גירוש ספרד ופורטוגל בשלהי המאה ה 15, היגרו יהודים רבים למדינות אחרות ברחבי אירופה, צפון אפריקה, אסיה ואמריקה, בלית ברירה.

גלי ההגירה המשיכו גם לאורך המאה ה 16 וה 17, ובמסגרתם הגיעו חלק מן המגורשים גם אל סוריה. אף שבסוריה היתה קהילה יהודית עוד מימי הבית השני, גירוש יהודי ספרד ופורטוגל בשנת 1492, גרם לצמיחתה של הקהילה באופן משמעותי.

 

דרכון פורטוגלי ליוצאי סוריה: חלון הזדמנויות היסטורי לישראלים מעדות המזרח

כפי שציינו, ישראלים רבים כבר זיהו את התועלות הבולטות שבבעלות על דרכון אירופאי.

אף שעד לאחרונה, ישראלים ממוצא אשכנזי טהור היו היחידים שיכלו לפנות להוצאת אזרחות אירופאית ודרכון אירופאי, הרי שכיום, תודות לחקיקה הפורטוגלית העדכנית, גם ישראלים ממוצא ספרדי (כמו יוצאי מרוקו, בולגריה, יוון, טורקיה, ירדן, סוריה וכן הלאה), יכולים לקבל דרכון אירופאי.

 

למה מגיע ליוצאי סוריה דרכון פורטוגלי?

בשנת 2015 נתקבלה בממשלות ספרד ופורטוגל ההחלטה ההיסטורית לשנות את חוקי ההתאזרחות, כך שכל מי שיוכל להוכיח כי משפחתו נאלצה לעזוב את ספרד או פורטוגל במסגרת גירוש ספרד ופורטוגל, ולהגר למדינה אחרת (כגון: סוריה, ירדן, מצרים, מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה, לוב, תורכיה, בולגריה, איטליה, הולנד, ומדינות נוספות), יהיה זכאי באופן עקרוני להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

לכן אם אתם יהודים ממוצא סורי, ייתכן בהחלט כי מקור משפחתכם הוא בספרד, ממנה גורשו יהודים אל פורטוגל השכנה ולאחר מכן נפוצו במדינות צפון אפריקה ואירופה, עד שעלו לארץ.

 

דרכון פורטוגלי: מה הוא נותן לי?

פורטוגל הינה מדינה החברה באיחוד האירופי, לכן בעלות על דרכון פורטוגלי פותחת בפניכם שער למדינות אירופה.

בין התועלות הכי משמעותיות שבעלי דרכונים אירופאיים ממדינות האיחוד נהנים מהן, תמצאו את האפשרות לחיות באירופה, לעבוד באירופה, ללמוד בחינם או ממש בזול באירופה, להקים עסק במדינות האיחוד האירופאי, לרכוש נדל"ן אירופאי, לטייל בכל מדינות האיחוד האירופי, גישה חופשית לארצות רבות מחוץ לאירופה ללא צורך בויזת תייר (כולל ארה"ב), ועוד שלל הטבות סוציאליות השמורות באופן בלעדי לאזרחי האיחוד האירופי.

 

איך אדע אם יש לי זכאות לדרכון פורטוגלי?

על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי יש להוכיח כי משפחתכם גורשה מספרד או פורטוגל. ישנם אתרי אינטרנט רבים המציעים בדיקת זכאות חינמית, שבמידה ואתם נמצאים זכאים על פיה, ככל הנראה שם המשפחה שלכם בשילוב עם המוצא של אבותיכם, מעידים על כך שהינכם צאצאים לקהילת אנוסי ספרד, ומכאן שאתם זכאים ברמה העקרונית לקבל דרכון פורטוגזי או ספרדי.

 

ואלה שמות: על הקשר בין שם משפחתכם לזכאותכם לדרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית

היות והיהודים שגורשו מספרד ופורטוגל נטמעו בקהילה היהודית המקומית במדינות אליהן הן היגרו, נוצרו בכל מדינה משפחות חדשות עם שמות משפחה שנשמרו מתקופת גירוש ספרד ועד ימינו.

בהתאם לזאת, לחלק בלתי מבוטל מצאצאיהם של יהודי סורי, ישנה כיום זכאות לאזרחות פורטוגלית בנוסף לאזרחות הישראלית שלהם. אם שם המשפחה שלכם, של הוריכם או סביכם, מופיע במאגרי שמות המשפחה של יהודי הגירוש אותם יצרו ממשלת ספרד ופורטוגל, ניתן יהיה לשייך אתכם ליהדות ספרד ופורטוגל בסוריה. 

 

מה התהליך לקבלת דרכון פורטוגלי ליוצאי סוריה?

השלב הראשון והמשמעותי ביותר לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, הינו קבלת הכרה עקרונית בשיוך שלכם לקהילות מגורשי ספרד ופורטוגל, מטעם הקהילה היהודית בליסבון או פורטו שבפורטוגל. היה וקיבלתם אישור עקרוני מהקהילה היהודית בפורטוגל, תוכלו להתקדם להגשת מסמכי בקשת האזרחות שלכם.

התהליך מערב מספר בדיקות שממשלת פורטוגל מבצעת לגבי הרקע של המבקש, מוצאו ושיוכו בפועל לקהילת המגורשים. עם תום הליך בקשת האזרחות, מונפקת עבור המבקשים תעודת לידה פורטוגלית, שלמעשה הופכת אתכם לאזרחים פורטוגלים מן המניין ומאפשרת לכם להוציא את הדרכון הפורטוגלי לו חיכיתם.

 

שוקלים לחיוב להוציא דרכון פורטוגלי? כדאי שתמהרו…

לאחרונה החל הפרלמנט הפורטוגלי לשקול את האפשרות להחמיר את תנאי הסף לקבלת אזרחות פורטוגלית על פי החקיקה החדשה המוגדרת כחוק היהודים הספרדיים.

המפלגה שהעלתה את הצעת התיקון לחוק זה הינה המפלגה הסוציאלית שזוכה לתמיכה נרחבת ממרבית חברי הפרלמנט בפורטוגל. אף שלשון החוק העדכנית עדיין לא פורסמה ובנוסף השינוי החקיקתי יצריך את הסכמתו של נשיא פורטוגל, הנה מה שידוע לנו: בהתאם להצעת החוק במתכונתו הנוכחית, ישראלים אשר יגישו בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית יידרשו לחיות למשך שנתיים לפחות במדינת פורטוגל, כתנאי מקדים להגשת הבקשה. 

במידה והצעת חוק זו תתקבל, משמעות הדבר תהיה סגירתו של חלון ההזדמנויות לישראלים ממוצא ספרדי, היות והגירה לשטחי פורטוגל לתקופה בת שנתיים הופכת את כל עניין הוצאת הדרכון הפורטוגלי למורכבת הרבה יותר. בהקשר לשינויי החקיקה חשוב להבין גם שכל עיכוב בתחילת הליך הגשת הבקשה לאזרחות, קטן ככל שיהיה, עלול לעלות לכם באובדן ההזדמנות לקבלת האזרחות האירופאית שלכם.

זאת היות ומדובר בתהליך חקיקתי פנימי בפורטוגל, התקף נכון לעכשיו לשנת 2020. מכאן שכל שינוי בהרכב השלטון בפורטוגל, עשוי להוביל לשינויים בלתי צפויים בחוקי ההתאזרחות, מה שעלול להביא לשינוי תנאי הסף ולביטול מוחלט של האפשרות להגיש בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית. 

בנוסף לכך, לאור המצב קיים עומס גדול מן הרגיל של בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכונים פורטוגליים, ואם תתמהמהו, אתם עלולים לפספס את חלון הזמן הצר שנותר לקבלתם. מכאן שאם אתם מעוניינים לבחון את זכאותכם לקבלת דרכון פורטוגלי, הזמן לעשות זאת הוא ממש עכשיו.

 

אז מה עושים כדי לא לפספס את ההזדמנות לקבל דרכון פורטוגלי?

כאמור, דרכונים פורטוגליים מאפשרים לבעליהם ברי המזל לנצל את מכלול היתרונות להם זכאים תושבי האיחוד האירופי: היכולת לגור ולעבוד באופן חוקי באירופה, הזכות ללימודים מסובסדים במוסדות ההשכלה הגבוהה הנחשבים ביותר באירופה, קבלת ויזת תייר אוטומטית לארה"ב, שלל הטבות מס נהדרות כמו מס חברות מופחת והטבות ברכישת נדל"ן, וכן הלאה. 

היות והתנאים הנוכחיים לקבלת דרכון פורטוגלי, הם מקלים מאוד בהשוואה לתנאים לקבלת דרכונים אירופאיים אחרים ובכללם דרכון ספרדי, הגשת בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי היא האפשרות המשתלמת והמהירה ביותר לקבל דרכון אירופאי ליוצאי סוריה ועדות המזרח. בשורה התחתונה, כדאי לכם למהר ולפנות בבקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית בהקדם האפשרי על מנת לשריין לעצמכם את הזכות לדרכון פורטוגלי.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי