דרכון יווני ואזרחות יוונית

בשנים האחרונות הפכה אזרחות יוונית למצרך מבוקש למדי בקרב ישראלים שמעוניינים להוציא דרכונים אירופאיים. זאת מאחר ואזרחות יוונית מאפשרת קבלת דרכון יווני שמקנה לבעליו מגוון רחב של יתרונות. יוון היא בין המדינות החברות באיחוד האירופי ולפיכך לאנשים המחזיקים בדרכון יווני ואזרחות יוונית ניתנת האפשרות לבקר, לחיות, ללמוד ולעבוד באופן חוקי ביוון ובכל אחת מן המדינות החברות באיחוד האירופי.

בנוסף לעובדה שבעלות על אזרחות יוונית ודרכון יווני יאפשרו לכם לגור, ללמוד ולנהל את עסקיכם במדינות האיחוד האירופי, תתאפשר לכם הגישה למדינות שונות בכל העולם מבלי שתזדקקו לויזה.

כל היתרונות הללו ועוד, הפכו את הדרכון היווני לאחד הדרכונים המבוקשים בעולם. מהם תנאי הזכאות לדרכון יווני? מה נדרש כדי להוציא אזרחות יוונית ולקבל דרכון יווני? על כך נסביר בהרחבה במדריך הבא.

 

מה ניתן לעשות עם אזרחות יוונית ודרכון יווני?

כאמור, דרכון יווני מאפשר לבעליו לחיות ולעבוד בצורה חוקית ביוון ובכל מדינה ממדינות האיחוד האירופי. בנוסף, בעלי דרכון יווני רשאים להיכנס לתחומיה של ארה"ב מבלי להידרש לוויזת תייר.

גם עבור מי שמעוניין ללמוד באוניברסיטה או במכללה, במרבית מדינות אירופה ניתן לעשות זאת בחינם או בתשלום מינימלי יחסית בסבסוד המדינה. אנשי עסקים ומי שעוסקים בתחום הנדל"ן ישמחו לגלות כי בעזרת דרכון יווני יתאפשרו להם רכישות וסחר בנכסי מקרקעין ברחבי אירופה, עם תנאי משכנתא מועדפים והלוואות בתנאים אטרקטיביים בבנקים במדינות האיחוד. 

 

מי זכאי לקבל אזרחות יוונית ודרכון יווני?

ישנם כמה תנאי סף שעל פיהם ניתן להעריך את זכאותו של אדם לקבל אזרחות יוונית. במידה ואתם משתייכים לאחת מן הקבוצות שלהלן, יתכן ותהיו זכאים להוציא אזרחות יוונית ולקבל דרכון יווני:

  1. מגיש הבקשה הוא יליד יוון ואימו, אביו או שניהם יחדיו הינם ממוצא יווני.
  2. מגיש הבקשה אינו יליד יוון אך נולד להורה שהוא ממוצא יווני.
  3. מגיש הבקשה הוא נכד של אזרח/ית יווני/ת שהם ילידי יוון וניתן להוכיח זיקה בין הנכד לסבא או לסבתא.

 

על האתגרים בקבלת אזרחות יוונית 

עבור אנשים שאינם יליד יוון קבלת אזרחות יוונית עשויה להיות תהליך מאתגר למדי לעומת הליך ההוצאה של אזרחות אירופאית ביתר המדינות החברות באיחוד האירופי.

זאת מפאת חוקי ההתאזרחות הנוקשים ביוון. למשל, גורמי הממשל היווניים נוטות להתעכב על כל הבדל – מינורי ככל שיראה לכם, בין הפרטים המופיעים במסמכים ביוונית למה שמופיע במסמכים בעברית שמוגשים במסגרת הבקשה לאזרחות.

מעבר לכך, יש צורך בהגשה של אסמכתאות מרובות על מנת להוכיח את הזיקה של המבקש לאזרחי יוון מצד הוריו או סביו, ויש צורך אף להוכיח כי האזרחות לא נשללה מידי שארי הבשר יוצאי יוון, במהלך השנים. במקרים רבים מדובר ברף שמאוד מאתגר לעמוד בו.

בנוסף, לבעלי אזרחות יוונית ישנם גם חובות מתוקף היותם אזרחי יוון. למשל, גברים בגילאי 19-45 נדרשים לשרת בצבא היווני, למעט מקרים חריגים כמפורט בחוק.

 

האם נישואין לאזרח יווני מקנים זכאות אוטומטית לאזרחות גם לבן זוגו?

אנשים רבים סבורים כי נישואין לאזרח יווני מקנים באופן אוטומטי אזרחות לבן או בת זוגו.

אולם אין בכך אמת. אף שניתן לקבל אשרת עבודה ביוון או אשרת שהייה, על מנת לקבל את האזרחות עצמה נדרש כל אדם לעמוד בתנאים שציינו מעלה.

 

האם אדרש לוותר על האזרחות הישראלית שלי במידה ואקבל אזרחות יוונית?

יוון, בדומה לישראל, מאפשרת לאזרחיה להחזיק בכפל אזרחויות. היינו, אם אתם אזרחי ישראל ושוקלים להגיש בקשה לקבלת אזרחות יוונית, תוכלו לשמור גם על אזרחותכם הישראלית, היות ושתי המדינות מאפשרות לאזרחיהן להיות בעלי אזרחות כפולה.

 

כמה עולה להוציא אזרחות יוונית ודרכון יווני?

הליך הוצאת אזרחות יוונית ודרכון יווני אינו נושא בעלויות קבועות מראש, ולכן העלות הסופית היא דינמית ותלויה במורכבות ההליך בכל מקרה לגופו. 

 

מה נדרש כדי להוציא אזרחות יוונית ולקבל דרכון יווני?

בהוצאת אזרחות יוונית נדרש המבקש לבצע את הפעולות שלהלן: 

 

להציג מסמכים המוכיחים זיקה לעם היווני

זאת במטרה להוכיח כי מגיש הבקשה הוא צאצא לאזרח יווני שנולד ביוון ועדיין רשום כתושב של אחת הערים ביוון, ובבעלותו מספר זהות יווני. לשם כך יש לבקש את המסמך המאשר את התושבות של קרוב המשפחה היווני מתוך ספר מרשם התושבים המקומי בו מתועדים שמותיהם של אזרחי העיר.

ההליך מצריך חתימה על טופס בקשה המופנה אל הרשות המקומית הרלוונטית ביוון או לארכיון. כיום ניתן לאחזר את האישורים הנחוצים מול מאגרי מידע ממוחשבים. 

 

להגיש בקשה לקונסוליה היוונית בישראל

צאצאים של אזרחי יוון בעבר ידרשו לצרף לבקשת האזרחות שיגישו, תעודות ואסמכתאות שיוכיחו כי סביהם והוריהם הם ילידי יוון והתגוררו בה כאזרחים יווניים. מסמכים שמוכיחים זאת יכולים להיות דרכון יווני, תעודת אזרחות, תעודת לידה, תעודות נישואין, תעודות פטירה, תעודות עלייה וכן הלאה. את המסמכים הללו נהוג להגיש לשגרירות יוון בישראל הממוקמת בתל אביב, לאחר שעברו תרגום ליוונית.

 

בניית אילן יוחסין

מרגע שאותר המסמך שמוכיח כי יש לכם זיקה לאזרח יווני עליכם לבנות אילן יוחסין שיחבר בינו וביניכם כמבקשי האזרחות. שלב זה מצריך בדרל כלל שימוש במגוון מסמכים שונים:

 

  • תעודות נישואין
  • תעודות לידה מקוריות או רישומי עירייה
  • תעודות מהמדינות החתומות על אמנת האג עם חותמת אפוסטיל (לשם תיקוף מקוריותן)
  • צילום 2 העמודים הראשונים בדרכונים הישראלים שבתוקף עבור כל מבקשי האזרחות היוונית
  • צילום של הדף המאריך את תוקף הדרכון

 

הגשת תעודות ומסמכים

את כל האסמכתאות הנ"ל, לצד מסמכים בתרגום ותיקוף נוטריוני, יש להגיש לשגרירות יוון, כאשר כל אחת מן התעודות החתומות עשויה להיות מחויבת באגרת ביול, כדי שתהיה קבילה ביוון.

 

מילוי טופסי הבקשה

לאחר שכל המסמכים הנ"ל יאושרו, כל המבקשים ימלאו טופסי בקשה בשגרירות היוונית. הבקשות ישלחו בצירוף יתר המסמכים אל העירייה בה רשום קרוב המשפחה היווני שלכם, ממנה מבקשים את האזרחות ביוון.

 

מה קורה לאחר הגשת הבקשה לאזרחות יוונית לרשות המקומית ביוון?

פקיד העירייה אליה הפניתם את בקשתכם, יעבור על כל המסמכים ששלחתם מישראל.

היה ויוחלט כי לפי המסמכים אתם עומדים בכל תנאי הסף לקבלת אזרחות יוונית, העירייה תשלח בקשה למידע על כל אחד מהמבקשים וקרוב המשפחה היווני שלהם, ומשטרת יוון תבצע בדיקת רקע. זהו שלב שעשוי לארוך זמן רב, מפאת ריבוי ההליכים הבירוקרטיים המעורבים בו.

 

על החלופה הנוחה לקבלת אזרחות יוונית 

החדשות המעודדות הן שהחל משנת 2015, זמינה ליוצאי יוון אלטרנטיבה פשוטה יותר לקבלת אזרחות אירופאית, וזאת על ידי הגשת בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

הדרכון הפורטוגלי הינו דרכון אירופאי לכל דבר ועניין, שמעניק לבעליו את כל היתרונות הזמינים לבעלי דרכונים אירופאיים. יוצאי יוון יכולים  לקבלו בהתבסס על העובדה שכמעט כל היהודים שמקורם ביוון נחשבים כצאצאים של קהילת מגורשי ספרד ופורטוגל.

למעשה, כי מי שבעורקיו זורם דם יווני, נחשב גם כנצר ליוצאי ספרד ופורטוגל, ומכאן עומדת לו זכותו לקבל את האזרחות הפורטוגלית, על כל הזכויות הכלולות בה, שביניהן גם קבלת דרכון פורטוגלי. למותר לציין כי הליך קבלת אזרחות פורטוגלית הוא פשוט משמעותית מההליך של קבלת אזרחות יוונית, וסיכויי ההצלחה בו גבוהים מאוד, אם הבקשה מוגשת בעזרת גורם מקצועי הבקיא בתחום זה.

 

דרכון על מפה

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי