המדריך להוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי ברזיל

אין זה מקרי שישראלים רבים מעוניינים להוציא אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי לאחרונה.

אחרי הכל, זוהי הזדמנות נדירה וקצובה בזמן, להניח את ידיכם על דרכון אירופאי ואזרחות במדינה החברה באיחוד האירופי.

אלו, כפי שוודאי שמעתם, מאפשרים למחזיקיהם לחיות בכל מדינה ממדינות האיחוד, לעבוד באירופה ללא צורך בהיתר מיוחד, ללמוד באוניברסיטאות ובמכללות הנחשבות באירופה בעלות מינימלית או בחינם, וליהנות מעוד הרבה הטבות מעולות, להן זכאים באופן בלעדי אזרחי מדינות האיחוד האירופי.

כיצד מתאפשרות ליהודים ממוצא ברזילאי הוצאת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי? במה כרוך תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי ליוצאי ברזיל ואילו יתרונות הדרכון הפורטוגלי מציע? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

דרכון פורטוגלי לישראלים יוצאי ברזיל: כיצד זה מתאפשר?

מעטים יודעים זאת, אולם ישראלים עם שורשים ברזילאים זכאים להוצאת דרכון פורטוגלי מתוקף היותם צאצאים ליהודים שגורשו מספרד ופורטוגל במאה ה – 15. מגורשי ספרד ופורטוגל נפוצו בין מדינות שונות באירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון, ובין היתר – גם בדרום אמריקה.

כך הגיעו יהודים מקרב מגורשי ספרד גם לברזיל. למעשה, מאות אלפי ברזילאים הם צאצאיהם של אנוסי יהדות ספרד ופורטוגל שנאלצו להגר למדינות דרום אמריקה בעקבות הגירוש, ונטמעו בחברה הברזילאית עם השנים.

בשנת 2015 נחקקו בספרד ובפורטוגל חוקים שמטרתם לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה ליהודים בפורטוגל וספרד עם גירושם מבתיהם בשלהי המאה החמש עשרה לספירה, במהלך גירוש ספרד ופורטוגל. חוקי ההתאזרחות החדשים בפורטוגל וספרד מאפשרים ליהודים שיוכיחו כי הם צאצאיהם של נפגעי הגירוש, לקבל אזרחות מחודשת בספרד ופורטוגל.

 

יוצאי ברזיל? ייתכן ואתם זכאים לאזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי!

יהודי ברזיל הם בין הזכאים להגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, בהינתן שיצליחו להוכיח את הקשר שלהם לקהילת היהודים בפורטוגל: בין אם בעזרת שם משפחתם, הצגת אילן יוחסין, הצגה של מסמכים מזהים ותעודות שונות, ועוד. לסיכום, כל יהודי יוצא ברזיל וצאצאיו, שיעלה בידם להוכיח שהם צאצאים של מגורשי ספרד או פורטוגל, יהיו זכאים, ברמה העקרונית, לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

 

דרכון אירופאי מפורטוגל: על מה כל המהומה?

כפי שציינו, אזרחות פורטוגלית היא בעצם אזרחות אירופאית ופורטוגל חברה באיחוד האירופי.

פירושו של דבר הוא שבעלי הדרכון הפורטוגלי שהוא דרכון אירופאי, רשאים לנוע באין מפריע בין מדינות אירופה החברות באיחוד למטרת מחיה, פרנסה ורכישת השכלה אקדמית. הלימודים במוסדות ההשכלה הגבוהה בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, ניתנים בעלות נמוכה ביותר או לגמרי בחינם.

לא זאת בלבד, אלא שהאזרחות הפורטוגלית מעניקה לבעליה גם זכאות אוטומטית למגוון של הטבות סוציאליות, כולל דמי ביטוח לאומי ותשלומי פנסיה לאזרחי פורטוגל.  דרכונים אירופאיים ממדינות האיחוד האירופי, מאפשרים למחזיקיהם גם לבקר גם במדינות רבות, כולל ארצות הברית ואוסטרליה, ללא צורך בהוצאת ויזה.

 

מה עליי לעשות כדי להוכיח את זכאותי כיהודי ברזילאי לקבלת דרכון פורטוגלי?

על מנת שזכאותכם להוצאת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי תוכר, תידרשו להמציא לפחות אחת מבין האסמכתאות הבאות:

  1. הוכחה כי שם משפחתכם מופיע במאגר שמות המשפחה של מגורשי ספרד ופורטוגל.

  2. עדויות לקשר שלכם לקהילת יהדות ספרד או פורטוגל בדמות: תצלומים, כתובות, מסמכים דתיים (כמו אישור מהרב על טקסים דתיים ספרדיים או נוסח תפילה ספרדי), הצגת פריטים ספרדיים אופייניים שעברו במשפחה ומעידים על קשר למסורת של יהדות אנוסי ספרד ופורטוגל (למשל מתכונים ותלבושות ספרדיות מסורתיות).

  3. הצגת אילן יוחסין שמציג את קשר הדם שלכם ליהודים יוצאי ספרד ופורטוגל.

  4. אישור רשמי מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל על זכאותכם לאזרחות פורטוגלית בתור צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל (בערים ליסבון או פורטו).

 

ברגע שתקבלו את האישור לזכאותכם מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל, תוכלו להתחיל את הליך ההתאזרחות מול משרד הפנים הפורטוגלי.

 

מהם היתרונות בהוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי ברזיל?

הוצאת אזרחות פורטוגלית וקבלת דרכון פורטוגלי, מציעים לישראלים תועלות יוצאות דופן כדוגמת:

  • זכאות ללימודים אקדמיים מסובסדים: אזרחי האיחוד האירופי נהנים מהזכות ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה בסבסוד מלא או חלקי בשלל אוניברסיטאות ומכללות נחשבות באירופה.

  • אפשרות לעבוד באירופה: אזרחים פורטוגזים רשאים לעבוד בצורה חוקית בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי ללא צורך באשרת עבודה מיוחדת.

  • אפשרות לקניית נכסים באירופה: עסקאות נדל"ן באירופה זמינות יותר עבור אזרחי האיחוד האירופי וכרוכות בפחות הגבלות ממה שאזרחים זרים נתקלים בהן בבואם לקנות או למכור נכסי נדל"ן באירופה.

  • גישה חופשית למדינות שונות בעולם: הדרכון הפורטוגלי הוא בין החזקים בעולם והוא מאפשר לבעליו להכנס ליותר מ – 190 מדינות שונות בלי בעיה, לרבות ארה"ב (ללא צורך בויזת תייר), אוסטרליה ומדינות נוספות שאין לישראל יחסים דיפלומטיים איתן.

  • ביטחון אישי: החיים באירופה הם נינוחים יותר מהחיים במדינת ישראל, והידיעה כי ניתן להתנייד ולהעתיק את מקום המגורים ממדינה אחת באירופה למדינה אחרת לפי הצורך מקנה נדבך נוסף של שקט נפשי למחזיקי הדרכונים הפורטוגלים.

 

מה כולל הליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית ליוצאי ברזיל?

כדי שתוכלו להוציא אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, עליכם לעבור את השלבים הבאים:

1. בדיקת זכאות לאזרחות פורטוגלית: באתרי אינטרנט שונים תוכלו לבצע בדיקת זכאות ראשונית לדרכון פורטוגלי על בסיס שם המשפחה והמוצא שלכם ושל הוריכם או סביכם. 

2. קבלת אישור מהקהילת היהודית בפורטוגל: במידה ונמצא כי קיימת זכאות עקרונית לקבלת אזרחות פורטוגלית, השלב הבא הוא הפניה לקהילת יהודי פורטוגל, שלהן ניתנה סמכות מטעם ממשלת פורטוגל, לבצע סינון ראשוני למגישי בקשות האזרחות, ולקבוע אם המבקש זכאי באופן עקרוני להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית על סמך שורשיו היהודיים וזיקתו למגורשי יהדות פורטוגל.

 

אילו מסמכים נדרשים להגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית?

במידה וקיבלתם אישור רשמי על זכאותכם מהקהילה היהודית בפורטו או ליסבון, השלב הבא הוא להכין את מסמכי בקשת האזרחות הרשמית שתעבירו למשרד הפנים בפורטוגל:

  • טופס בקשה רשמי לקבלת אזרחות פורטוגלית – יש למלא את המידע בפורטוגזית

  • אישור הזכאות העקרוני שקיבלתם מהקהילה היהודית בפורטוגל

  • תעודת יושר (באימות נוטריוני) מהמשטרה בישראל ומכל מדינה בה המבקש חי למעלה משלושה חודשים

  • עותק מתעודת לידה ישראלית של המבקש עם חותמת אפוסטיל

  • מסמכים המוכיחים את זיקתו של המבקש לאנשים שבגינם ניתן האישור העקרוני (למשל: סבים או סבתות)

  • צילום הדרכון הישראלי של המבקש

  • עותק מאומת מהדרכון הישראלי (נעשה בשגרירות פורטוגל בארץ)

  • טופס עם פירוט כל הכניסות והיציאות מהארץ של המבקש בשלושת השנים שחלפו

 

כמובן, יתכן בהחלט שתידרשו לספק מסמכים נוספים במסגרת התהליך.

 

מה קורה אחרי שהגשנו את הבקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית?

במידה ובקשת האזרחות שלכם אושרה, תקבלו לידיכם תדפיס תעודת לידה בפורטוגזית, עליו יופיעו פרטיכם האישיים. זהו בעצם המסמך שיאפשר לכם להנפיק את הדרכון הפורטוגלי שלכם.

עם התדפיס הזה אתם ניגשים לשגרירות פורטוגל בישראל, או למשרד הפנים הפורטוגזי בעיר ליסבון שבפורטוגל. ההבדל בין הנפקת הדרכון בארץ וביצוע הפעולה ישירות בפורטוגל, הוא בזמני הטיפול בהליך.

עקב ריבוי הבקשות של ישראלים לדרכונים פורטוגליים, במידה ותוציאו את הדרכון הפורטוגלי באמצעות השגרירות בישראל, תידרשו להמתין זמן רב יותר. מי שזקוקים לדרכון הפורטוגלי שלהם בהקדם, לרוב מעדיפים לנסוע לפורטוגל ולהסדיר זאת במקום.

 

דרכון פורטוגלי ליוצאי ברזיל מוציאים באמצעות עורך דין בלבד!

מומלץ מאוד להגיש את בקשתכם לקבלת דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית דרך חברה שמתמחה בהגשת בקשות התאזרחות בפורטוגל. באופן זה תוכלו לזרז את התהליך, להימנע מטעויות מיותרות שעשויות לעכב או להכשיל לחלוטין את הטיפול בבקשתכם, ולקבל לידיכם את הדרכון הפורטוגלי המיוחל במהירות האפשרית וללא כאב ראש מצידכם.

 

נוף פורטוגלי קלאסי

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי