המדריך להוצאת דרכון ליוצאי בולגריה

כיום, ישראלים רבים מעוניינים להשיג אזרחות אירופאית או דרכון זר.

הוצאת דרכון בולגרי היא אחת מן הדרכים הזמינות לישראלים ממוצא בולגרי המעוניינים לקבל דרכון אירופאי.

הודות לעובדת היותה של בולגריה אחת ממדינות האיחוד האירופי, בעלי אזרחות בולגרית ודרכונים בולגריים, יכולים ליהנות משלל יתרונות וזכויות אקסקלוסיביות, כמו היכולת להתגורר, לעבוד וללמוד במדינות האיחוד האירופי.

מהם תנאי הזכאות להוצאת אזרחות בולגרית ודרכון בולגרי, ומה התהליך מצריך? את כל התשובות תוכלו למצוא במדריך שלפניכם.

 

מדוע משתלם להוציא דרכון אירופאי?

הסיבה לכך שישראלים רבים מעוניינים להוציא אזרחות בולגרית ודרכון בולגרי, טמונה כאמור בכך שבולגריה שייכת לאיחוד האירופי. אזרחי המדינות החברות באיחוד האירופי, נהנים ממגוון רחב של תועלות והטבות, כדוגמת:

  • הזכות להתגורר בכל מדינה ממדינות האיחוד האירופי
  • היכולת לנוע באופן חופשי בין מדינות באירופה
  • זכאות ללימודים אקדמיים חינמיים באירופה או במחירים מוזלים
  • אפשרויות תעסוקתיות ועסקיות מגוונות באירופה
  • אפשרות לרכישת נדל"ן אירופאי
  • אשרת עבודה המאפשרת לעבוד באופן חוקי במדינות האיחוד
  • פטור מוויזת תייר בכניסה למדינות שונות כמו ארצות הברית, אוסטרליה ועוד

אם יש לכם אפשרות לפעול לקבלת אזרחות בולגרית ודרכון בולגרי, תהיה לכם אפשרות ליהנות מכל ההטבות הללו ואף יותר.

 

מהם תנאי הזכאות להוצאת אזרחות בולגרית ודרכון בולגרי

על מנת לקבל אזרחות בולגרית, נדרשים מגישי הבקשה לעמוד באחד מן התנאים שלהלן:

 

להיות ילידי בולגריה

גם אם עזבתם את בולגריה וכיום אתם אזרחים ישראלים, זכאותכם לאזרחות בולגרית שמורה לכם, בתנאי שעזבתם את בולגריה בין 1948 ל- 1950. היה ועזבתם את בולגריה במועד אחר, תידרשו להוכיח כי התגוררתם בבולגריה במשך 3 שנים ברציפות לפחות וכי הייתם אזרחים בולגריים.

 

להיות ילדים להורים בולגריים

ישראלים שהוריהם ממוצא בולגרי זכאים לקבל אזרחות בולגרית בתנאי שביום לידתם, הוריהם עדיין היו זכאים לאזרחות בולגרית. היינו, המדינה בה נולדתם אינה רלוונטית לעניין קבלת האזרחות הבולגרית, אלא הזיקה ביניכם ובין ההורים הבולגרים שלכם.

 

נישואין לאזרח בולגרי

במידה ונישאתם לאזרח בולגרי, תהיו זכאים גם אתם לקבל אזרחות בולגרית. עם זאת תנאי הבסיס לקבלת האזרחות מתוקף נישואיכם מחייב אתכם להיות נשואים ולהתגורר בבולגריה לפחות במשך 3 שנים רצופות.

 

השקעה כספית

ממשלת בולגריה מוכנה להעניק אזרחות בולגרית לאנשים שמשקיעים סכומי כסף משמעותיים במדינתם, על פי חוק ההשקעות הבולגרי. מאחר ומדובר בסכומי כסף גדולים למדי אפשרות זו לרוב פחות רלוונטית עבור מרבית האנשים.

 

אילו מסמכים דרושים להוצאת אזרחות בולגרית ודרכון בולגרי?

אם אתם צאצאים של אנשים שנולדו בבולגריה תתבקשו להגיש לשגרירות הבולגרית כמה סוגים של מסמכים שנועדו לאמת את קשר הדם שלכם לאזרחי בולגריה. בדרך כלל מדובר יהיה במסמכים כמו: תעודת לידה של ההורים שלכם, קורות חיים, מסמכי אזרחות ישנים של בני המשפחה הבולגריים שלכם, תמצית רישום ממשרד הפנים, תעודות תושב, תעודות נישואין וכן הלאה. 

חלק מהתעודות הללו ניתנות להשגה מגורמים שונים בישראל בעוד שאחרות ניתנות להנפקה בבולגריה בלבד. כך או כך, את כל המסמכים תידרשו לתרגם בתרגום מקצועי לשפה הבולגרית.

להלן רשימת המסמכים הדרושים לקבלת אזרחות בולגרית, הניתנים להנפקה בארץ:

  • תעודת יושר ממשטרת ישראל
  • תעודת לידה של מגיש הבקשה
  • תמצית רישום ממשרד הפנים
  • תעודה מרופא המשפחה המצהירה כי מגיש הבקשה אינו סובל מנגיף האיידס, מחלות מין או הפרעות נפשיות
  • שלושה תצלומי פספורט של מגיש הבקשה
  • צילום הדרכון הישראלי של מגיש הבקשה

 

מה קורה לאחר שלב הגשת התעודות והמסמכים?

לאחר שלב הצגת האסמכתאות מגיע שלב הגשת הבקשה לאזרחות בולגרית לשגרירות בולגריה בישראל או למשרד המשפטים בבולגריה עצמה. במידה ותתקדמו בתהליך, תתבקשו להגיע לראיון אישי שלאחריו תידרשו להמתין פרק זמן של כמה חודשים עד שתקבלו תשובה לגבי זכאותכם לקבלת האזרחות הבולגרית והדרכון הבולגרי.

 

איך מוציאים דרכון בולגרי עבור הילדים?

באם אחד מהוריו של הילד מחזיק באזרחות בולגרית, יהיה הילד זכאי לקבל אזרחות בולגרית גם הוא. כלומר, התנאים לקבלת דרכון בולגרי לילד ולמבוגר הינם זהים.

 

קיבלתי דרכון בולגרי – מה אוכל לעשות איתו?

היות והחל משנת 2005 בולגריה נחשבת בתור מדינה החברה באיחוד האירופי, מרגע שהפכתם לאזרחים בולגריים, למעשה הפכתם גם לאזרחים אירופאיים לכל דבר ועניין.

מה זה נותן לכם? ראשית, פירוש הדבר הוא שכעת לא תזדקקו עוד לוויזת תייר על מנת להיכנס למדינות שונות ברחבי העולם. בתור מדינה חדשה באיחוד האירופי, אזרחי בולגריה עתידים להיות פטורים מן הצורך בויזת תייר בכניסה לארצות הברית.

האזרחות הבולגרית כמובן מאפשרת לכם להתגורר ולהתפרנס בכל אחת מן המדינות הרשומות כחברות באיחוד האירופי, לרבות: צרפת, בלגיה, גרמניה, הולנד, שבדיה, דנמרק, פולין וכיו"ב. 

בהקשר העסקי והיזמי, חשוב להזכיר כי משקיעים בבולגריה נהנים ממס חברות מהנמוכים באירופה, אשר עומד על כ- 10 אחוז בלבד. 

יתרה מכך, בתור אזרחים אירופאיים יעמדו לרשותכם שלל זכויות והטבות בריאותיות וסיעודיות, הטבות מס, הטבות פנסיה, הזדמנויות עסקיות ותעסוקתיות בכל מדינות האיחוד האירופאי, וכן הלאה. לצד זאת בולגריה תומכת גם במשקיעים זרים, ומציעה אפשרות יוצאת דופן לקבל פטור ממס הכנסה כנגד 25 אלף היורו הראשונים שהעסק הרוויח בבולגריה.

עבור ישראלים השוקלים לימודים אקדמיים מעבר לים, האזרחות הבולגרית מאפשרת גישה למוסדות להשכלה גבוהה ברחבי אירופה, כך שתוכלו להרשם ללימודים במכללות והאוניברסיטאות הנחשבות ביותר ביבשת אירופה. שכר הלימוד לאזרחי מדינות האיחוד האירופי הוא בחינם או בתשלום מינימלי בלבד במדינות כגון נורווגיה, פינלנד, איסלנד, אירלנד, יוון, פורטוגל, צרפת, אוסטריה, שוויץ, וכן הלאה.

 

מה בין יוצאי בולגריה והוצאת דרכון פורטוגלי?

מי שמתעניין באפשרות של הנפקת דרכון בולגרי, חשוב שיכיר גם את החלופה והיא הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי בולגריה.

בשנת 2015 נתקבלה בפורטוגל ההחלטה להשיב את האזרחות הפורטוגלית לצאצאיהם של מגורשי יהדות ספרד ופורטוגל. היות ויהודי בולגריה וצאציהם (למעט כמה יוצאי דופן) נחשבים מבחינה היסטורית כחלק מקהילת מגורשי ספרד ופורטוגל, הם זכאים למעשה לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

משמעות הדבר היא שאם הוריכם או סביכם היו אזרחים בולגריים, ייתכן מאוד שתהיו זכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית, שהיא אזרחות אירופאית יוקרתית ומשתלמת יותר מהאזרחות הבולגרית, מבחינת הזכויות הרבות שהיא מעניקה לבעליה, כדוגמת הזכות לעבוד ולחיות בשוויץ, אפשרות להכנס לארצות הברית ללא צורך בויזת תייר, חברות במועדון המדינות האקסקלוסיבי שנקרא "השנגן" ועוד. 

 

מה עדיף לי: דרכון פורטוגלי או דרכון בולגרי?

הליך קבלת האזרחות הפורטוגלית עבור יוצאי בולגריה הינו פשוט יותר מאשר קבלת אזרחות בולגרית. זאת בזכות הגמישות שגורמי הממשל הפורטוגליים מגלים כלפי איכות האסמכתאות שמגישי הבקשה מספקים לטובת הוכחת זכאותם לאזרחות פורטוגלית.

משמעות הדבר הינה, שגם אם אינכם זכאים לקבלת אזרחות בולגרית ודרכון בולגרי אף שהוריכם או סביכם הם ילידי בולגריה, ייתכן בהחלט כי תוכלו לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי. אם משווים בין התועלות שמציעים האזרחות הפורטוגלית עם הדרכון הפורטוגלי לבעליהם, לעומת אלו שמציע הדרכון הבולגרי, הרי שברור למדי כי בעלי דרכונים פורטוגלים יוצאים נשכרים ונהנים מיתרונות רבים ומשמעותיים הרבה יותר.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי