דרכון טוניסאי – כניסה לאיחוד האירופי

האם אתם ישראלים ממוצא טוניסאי? ייתכן ואתם זכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

בשנת 2015 נכנס לתוקפו חוק שנועד לתקן את העוול ההיסטורי הידוע בתור גירוש ספרד, אשר במסגרתו גורשו יהודים רבים מספרד ופורטוגל במאה ה – 15. בעקבות הגירוש היגרו יהודים רבים מספרד ופורטוגל למדינות המזרח התיכון ואפריקה, ובכללן –  תוניסיה.

כיום, מאפשרת ממשלת פורטוגל הענקת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי עבור יהודים שיוכלו להוכיח את הקשר המשפחתי שלהם לקהילת מגורשי ספרד ופורטוגל. מה היתרונות הגלומים בקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, וכיצד ניתן לקבל דרכון פורטוגלי? על כל אלו נסביר במדריך זה.

 

דרכון פורטוגלי – השער שלכם למדינות האיחוד האירופי

דרכון פורטוגלי הוא בין הדרכונים הנחשקים ביותר בעולם. זאת משום שהוא נחשב כדרכון אירופאי לכל דבר ועניין, מה שמקנה לבעליו מגוון רחב של זכויות בכל מדינות האיחוד האירופי:


1. הזכות למגורים במדינות האיחוד האירופי

בין היתרונות הכי משמעותיים בדרכון פורטוגלי, ניתן למצוא את זכאותו של מחזיק הדרכון האירופאי לחיות ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי.

מדובר בזכות יוצאת דופן ומועילה ביותר לאנשים שמעוניינים לבחור היכן יגורו עם בני משפחתם. 

 

2. הזדמנויות תעסוקתיות ועסקיות

בעלי דרכון אירופאי מורשים לעבוד באופן חוקי ולנהל את עסקיהם ללא הגבלות, בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי. זכות זו פותחת בפני מחזיק הדרכון האירופאי מגוון רחב של הזדמנויות לייצר לעצמם הכנסות והזדמנויות בתחום העסקי.

 

3. התניידות חופשית בין מדינות האיחוד האירופי

בעלי דרכון אירופאי, כדוגמת הדרכון הפורטוגלי, אינם מוגבלים במעבר בין מדינות אירופה החברות באיחוד האירופי. הגבולות פתוחים בפניהם.

 

4. כניסה חופשית לארצות הברית

אם עד היום נדרשתם להציג ויזת תייר כדי שתוכלו לבקר בארה"ב, הרי שמרגע שתקבלו לידיכם את הדרכון האירופאי שלכם, לא תידרשו לכך יותר. זאת בזכות העובדה שבעלי אזרחות אירופאית מורשים לבקר בארצות הברית ללא צורך בויזה.

 

5. השכלה גבוהה במחיר נמוך

בעלי דרכון אירופאי נהנים בנוסף לכל גם מן הזכות לרכוש את השכלתם באירופה בחינם, או במקרה ה"גרוע" עם סבסוד משמעותי או מלגת לימודים.

 

6. הטבות מס ומכס על סחר בנדל"ן

לאזרחים אירופאיים נתונה הזכות לקנות נכסי מקרקעין בכל אחת ממדינות אירופה החברות באיחוד האירופי, ולהנות משלל הטבות מיסוי ומכס השמורות לאזרחי מדינות האיחוד באופן בלעדי.

 

7. קשרים עסקיים וקשרי מסחר באירופה

בעלות על דרכון אירופאי מאפשרת לכם לנהל קשרים עסקיים, להרחיב את מעגל הלקוחות והשותפים שלכם, לעסוק במסחר, כולל ייבוא וייצוא, וכל אלו – בצורה חוקית ונוחה. 

 

8. אשרת עבודה חוקית בארה"ב, אוסטרליה ומדינות נוספות

מחזיקי דרכון אירופאי זכאים לקבלת אשרת עבודה במדינות רבות גם מחוץ לגבולות יבשת אירופה, ביניהן: קנדה, ארצות הברית, אוסטרליה, ניו זילנד, וכן הלאה.

אפשרות זו מרחיבה  את הגישה להזדמנויות תעסוקתיות, ומגדילה את פוטנציאל ההשתכרות של בעלי הדרכון. תרמילאים המעוניינים לשלב בין טיול ארוך סביב העולם ועבודה, ימצאו כי האפשרויות שפותחת עבורם בעלות על דרכון אירופאי, הן רבות ומגוונות בהשוואה לאלו הזמינות לבעלי דרכון ישראלי בלבד.

 

9. טיפולים רפואיים באירופה בעלות מקומית

לבעלי דרכונים אירופאיים יש גישה לשירותי רפואה מתקדמים בכל מדינות אירופה החברות באיחוד האירופי, והם זכאים לקבל טיפול רפואי בעלות נמוכה כפי שמשלמים תושבי המקום.

בעוד שבמדינת ישראל, עלותם של טיפולים רפואיים רבים היא גבוהה ואינה מכוסה במסגרת סל הבריאות, הרי שאזרחי פורטוגל, נהנים מאפשרויות מגוונות לקבלת טיפולים רפואיים בסבסוד המדינה. גם רכישה של תרופות יקרות הינה מוזלת למי שנחשב כאזרח פורטוגלי.

 

לסיכומו של עניין, בכל הנוגע להוצאת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, כלל האצבע אומר כי זכויות החלות על אזרחים אירופאיים, תקפות גם עבור אזרחים של מדינות אחרות שיש בבעלותם דרכון אירופאי. למרות זאת, חשוב לציין כי ישנן מדינות בהן ישנה חובת תושבות מקדימה טרם קבלת מכלול הזכויות השמורות לאזרחים המתגוררים במדינה דרך קבע.

 

למה לי להוציא דווקא דרכון פורטוגלי במקום דרכון תוניסאי?

כיום האפשרות להוצאת אזרחות טוניסאית ודרכון טוניסאי, כמעט ואינה זמינה עבור יהודים ממוצא טוניסאי. יתרה מכך, אלו שכן עולה בידם להשיג אזרחות טוניסאית ודרכון טוניסאי,מגלים למגינת לבם כי הם יאלצו לוותר על אזרחותם הישראלית מאחר ולא ניתן להחזיק באזרחות טוניסאית במקביל.

הדרכון הפורטוגלי, לעומת זאת, לא מאלץ אתכם לוותר על האזרחות הישראלית או הדרכון הישראלי שלכם, כך שתוכלו להנות משניהם. כאמור, הדרכון הפורטוגלי מציע לבעליו מגוון רחב של יתרונות מעצם היותו דרכון אירופאי לכל דבר ועניין שהשימוש בו כולל הטבות נהדרות והזדמנויות מגוונות הפתוחות רק בפני אזרחי מדינות האיחוד האירופי.

 

במה כרוכים קבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי ליוצאי טוניס וצאצאיהם?

לרוב, פורטוגל מכירה בזכאותם של ישראלים ממוצא טוניסאי לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, ללא בעיות מיוחדות. כדי שתוכלו לקבל את הדרכון הפורטוגלי שלכם, תידרשו להוכיח את זיקתכם למגורשי ספרד ופורטוגל.

הוכחת הקשר לקהילת המגורשים, מצריכה הצגה של מסמכים ובהם תיעוד היסטורי כגון תעודות לידה, תעודות נישואין, כתובה, תמונות, אישורים מסוגים שונים וכן הלאה. אלו הן אסמכתאות שנועדו להוכיח את הקשר שלכם לבני המשפחה שגורשו מספרד או פורטוגל. 

 

האם אדרש לעבור מבחן שפה בפורטוגזית על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי?

אחד היתרונות הבולטים בהגשת בקשה לאזרחות אירופאית ודרכון אירופאי דווקא מפורטוגל, טמון בכך שבשונה ממדינות אחרות החברות באיחוד האירופי, כולל ספרד – הליך קבלת האזרחות הפורטוגלית אינו מחייב את מגישי הבקשה לעבור מבחן שפה ולהוכיח את ידיעותיהם בשפה הפורטוגזית.

 

כמה זמן אורכת קבלת אזרחות פורטוגזית ודרכון פורטוגזי עבור ישראלים ממוצא תוניסאי? 

ככלל הוצאת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי אורכת בממוצע כשנתיים.

עם זאת, אף שפורטוגל ככלל אינה מערימה קשיים רבים על ישראלים שמגישים בקשות אזרחות ודרכונים פורטוגלים, עליכם להיות מודעים לכך שעדיין מדובר בהליך בירוקרטי מורכב וממושך. לכן מן הראוי לבצע אותו באופן מסודר ועקבי ולהימנע ככל שניתן מטעויות שנעשו בחוסר תשומת לב, אשר עלולות לעכב ואף להכשיל את הליך קבלת האזרחות הפורטוגלית והדרכון הפורטוגלי הנחשק.

 

מה עליי לעשות כדי למנוע מצב בו בקשתי לאזרחות פורטוגלית נדחית על הסף?

על מנת להבטיח כי הליך קבלת האזרחות והדרכון הפורטוגליים שלכם יתנהל על מי מנוחות, יש לדאוג לביצוע ההליך בצורה מסודרת ומאורגנת מאוד. מה זה אומר? ראשית, תידרשו לספק לשגרירות פורטוגל בישראל את כל האסמכתאות הרלוונטיות כשהן מתורגמות בתרגום מקצועי לשפה הפורטוגזית.

בנוסף עליכם להשיג כמה שיותר הוכחות לזיקתכם לקרובי משפחה שמוצאם מספרד או פורטוגל. הליך קבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי הוא שונה ממקרה אחד למשנהו, אולם בהינתן ואכן דאגתם לספק את כל המסמכים הדרושים עם תרגום מקצועי ותיקוף נוטריוני, בתוך פרק זמן של שנתיים מיום הגשת הבקשה לגורמי הממשל הפורטוגליים, סביר להניח כי תוכלו לקבל את הדרכון הפורטוגלי שלכם.

לסיכום

הגשת הבקשה לדרכון פורטוגזי בעזרת עורך דין מתחום ההגירה היא מומלצת, מאחר ובכוחה 

למזער סיכונים ולהבטיח כי הבקשה שלכם תטופל במהירות, ביעילות ומבלי להיתקל במכשולים בירוקרטיים מיותרים בדרך.

 

איחוד אירופאי כל המדינות

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי