איך מוציאים דרכון אירופאי ליוצאי קרואטיה בשנת 2020?

ישראלים ממשפחה ממוצא קרואטי נחשבים בתור צאצאים לקהילת מגורשי ספרד ופורטוגל ועל כן הם זכאים להוציא אזרחות פורטוגלית ולקבל דרכון פורטוגלי.

האזרחות הפורטוגלית מאפשרת לבעליה לקבל דרכון פורטוגלי, שהוא דרכון אירופאי מהמבוקשים בעולם, המציע יתרונות רבים לבעליו.

היות ומדינת ישראל מתירה לאזרחיה להחזיק ביותר מאזרחות אחת בהיבט החוקי, הוצאת אזרחות אירופאית ודרכון אירופאי ממדינה כפורטוגל החברה באיחוד האירופי, הם הליכים מקובלים מאוד כיום שעשויים לפתוח עבורכם ועבור ילדיכם דלתות רבות בעתיד.

כיצד יכולים יהודים ממוצא קרואטי לקבל את האזרחות הפורטוגלית ולהנות מכל היתרונות שהדרכון הפורטוגזי מעניק? על כך נסביר במדריך שלפניכם.

 

מהם תנאי הסף לקבלת אזרחות אירופאית ודרכון אירופאי ליוצאי קרואטיה?

במידה והוריכם או סביכם עלו לארץ מקרואטיה אתם עשויים להיות זכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי או להגיש בקשה לקבלת אזרחות הונגרית ודרכון הונגרי.

תנאי הסף לקבלת אזרחות פורטוגלית הם יחסית בסיסיים: תידרשו להוכיח את קיומה של זיקה משפחתית לקהילת אנוסי יהדות ספרד ופורטוגל ולהיות בעלי רישום פלילי נקי.

תנאי הסף לקבלת אזרחות הונגרית, לעומת זאת, הם קשיחים יותר ומחייבים אתכם גם להוכיח זיקה משפחתית לאזרחים שנולדו בקרואטיה בתקופה בה היתה תחת השלטון ההונגרי, עד מלחמת העולם הראשונה. בנוסף, תידרשו לעבור מבחן שפה בהונגרית ברמה בינונית עד טובה.

 

כיצד הגיעו מגורשי ספרד ופורטוגל לקרואטיה?

בשנת 1492 גורשו את כל התושבים היהודים משטחן של הממלכות הספרדיות קסטיליה וארגון,  במהלך שהוביל לגירושם של היהודים גם משכנותיה נבארה ופורטוגל.

עקב כך גורשו כל יהודי חצי האי האיברי מן האזור. היות ושעריה של מערב אירופה היו נעולים בפני יהודים, רבים בחרו להגר למרוקו, לתורכיה ולאיטליה.

היות ובתקופה ההיא איטליה היתה מעורבת במלחמות רבות ומחולקת לתתי ממלכות, עם הגעתה של קהילת אנוסי ספרד ופורטוגל לחבלי הארץ האיטלקיים, רבים נאלצו לנדוד לאזור ממלכת קרואטיה שם התמקמו בערים דוברובניק וספליט. 

 

כיצד ניתן לאמת את הזכאות לאזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי?

יהודי קרואטיה עשויים להיות זכאים לקבלת אזרחות פורטוגזית ודרכון פורטוגזי, במידה ויוכלו לספק הוכחה לקשר שלהם לקהילת אנוסי ספרד ופורטוגל, על בסיס שם המשפחה שלהם, הצגת אילן יוחסין, הצגה של מסמכים מזהים ותעודות רלוונטיות, ועוד.

כלומר, כל מי שיעלה בידו לספק לשלטונות הפורטוגזיים הוכחה להיותו נצר ליהדות מגורשי ספרד או פורטוגל, יהיה זכאי ברמה העקרונית לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

 

איך ניתן להוכיח זיקה משפחתית ליהדות פורטוגל על סמך שם המשפחה?

כדי שתוכלו להוכיח את זיקתכם המשפחתית לקהילה היהודית בפורטוגל, עליכם לבדוק האם שם המשפחה של סביכם או הורי הוריהם, מופיע במאגר שמות המשפחה הזכאים לדרכון פורטוגלי, על פי פרסומי ממשלת פורטוגל.

במידה ושם המשפחה נמצא במאגר זה ואבותיכם נולדו וחיו בקרואטיה או כל מדינה אחרת מרשימת המדינות אשר אליהן היגרו מגורשי ספרד ופורטוגל, תוכלו להתקדם לשלב הראשון בהגשת הבקשה לדרכון פורטוגלי, והוא: קבלת אישור על זכאותכם העקרונית לאזרחות פורטוגלית, מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל.

 

אילו יתרונות מקנה דרכון פורטוגלי לישראלים ממוצא קרואטי?

בעלי דרכונים פורטוגליים נהנים מיתרונות רבים, המעניקים להם שלל הזדמנויות במגוון תחומים, לרבות התחום העסקי והאישי.

היות ופורטוגל היא בין המדינות החברות באיחוד האירופי, הזכויות שמחזיקי הדרכונים הפורטוגליים זכאים להן, הן זהות לאלו של בעלי דרכונים אירופאיים ממדינות אחרות באיחוד, כגון דרכון איטלקי, דרכון פולני, דרכון צרפתי וכן הלאה. 

במידה ובחרתם להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי, להלן חלק מהזכויות שאתם עתידים לקבל, אם בקשתכם תאושר:

1. הזכות להתגורר בכל מדינה מבין 28 המדינות החברות באיחוד האירופי, ללא צורך באשרת שהייה וללא מגבלת זמן.

2. מעבר חופשי מדינות האיחוד האירופי, ובין המדינות האירופאיות אשר חתומות על אמנת שנגן.

3. יכולת להיכנס לגבולות ארה"ב ואוסטרליה ללא צורך בויזת תייר.

4. לימודים אקדמיים מסובסדים במוסדות אירופאיים להשכלה גבוהה. מחזיקי הדרכון הפורטוגזי נהנים מסבסוד חלקי או מלא של שכר הלימוד באוניברסיטאות ומכללות אירופאיות, לצד שלל הטבות נוספות והקלות בתנאי הקבלה.

5. היתר עבודה מלא בכל מדינה מבין מדינות האיחוד האירופי, ללא צורך באשרת עבודה.

6. שלל זכויות סוציאליות לעובדים במדינות אירופה, לרבות קצבת פנסיה.

7.אפשרות לביצוע עסקאות מקרקעין באירופה, כולל השקעות נדל"ן באירופה וקניית נכסים.

8. הזדמנויות עסקיות ליזמים ואפשרות להקמת עסקים במדינות האיחוד האירופי, וקבלת זכויות והטבות במיסוי ובהלוואות בנקאיות, מהן נהנים אזרחי אירופה.

 

כפי שוודאי הבנתם, הדרכון הפורטוגלי מקנה לכם לא מעט הטבות וזכויות השמורים לאזרחי מדינות האיחוד האירופי. בכוחם של יתרונות אלו לשדרג באופן משמעותי ביותר את רמת החיים שלכם ושל ילדיכם, הן במישור האישי והן בפן המקצועי והכלכלי.

 

מהם השלבים של הליך הוצאת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי ליוצאי קרואטיה?

כאמור, לאחר שנמצא כי אתם עומדים בתנאי הזכאות הבסיסיים להגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית, להלן שלבי ההמשך של הליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית:

 

קבלת אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל

היות וקיים קושי עקרוני להוכיח את הזיקה ההיסטורית של אדם ליהדות פורטוגל, הן בגלל הזמן הרב שחלף מתקופת הגירוש (למעלה מ – 500 שנים) והן מפאת האתגר שבאיתור המסמכים המזהים בארכיונים של ממשלת פורטוגל ומנהל האוכלוסין, קיבלו הקהילות היהודיות בפורטוגל את המנדט לקבוע מי ממגישי הבקשות לאזרחות ייחשבו בתור צאצאים של מגורשי פורטוגל ויוכרו כזכאים לאזרחות פורטוגלית.

הקהילות היהודיות בפורטוגל בוחנות את הקשר על סמך שם המשפחה וארץ המוצא של ההורים או הסבים של מגישי הבקשה, ובמידה ונמצאה חפיפה בין רשימת השמות במאגרי המידע הפורטוגליים והספרדיים ובין שם המשפחה של אבותיכם, תקבלו אישור עקרוני מהקהילה היהודית בפורטו או ליסבון, על זכאותכם לאזרחות פורטוגלית.

קבלת אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל לוקחת בדרך כלל בין חודש לחודשיים ממועד תחילת ההליך.

 

הגשת בקשת האזרחות לממשלת פורטוגל

עם קבלת האישור העקרוני מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל, מגיע השלב הבירוקרטי של הגשת הבקשה עצמה למשרד הפנים הפורטוגזי (ובשמו המקומי: "הקונסרבטורה"). בבקשת האזרחות תידרשו לכלול את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית – עם כל הפרטים בפורטוגזית
  • אישור הזכאות העקרוני שניתן לכם מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל
  • תעודת יושר באימות נוטריוני ממשטרת ישראל ומכל מדינה בה חייתם למעלה מ- 3 חודשים
  • העתק מתעודת הלידה הישראלית שלכם עם חותמת אפוסטיל
  • מסמכים המוכיחים את הקשר שלכם לאנשים שבגינם ניתן האישור העקרוני (למשל: סבא או סבתא)
  • צילום הדרכון הישראלי שלכם
  • טופס המפרט את כל הכניסות והיציאות מהארץ שלכם ב- 3 השנים החולפות
  • העתק מאומת מהדרכון הישראלי שלכם (שהונפק בקונסוליה של פורטוגל בישראל)

 

חשוב לציין שייתכן כי ידרשו מכם מסמכים ותעודות נוספים לטובת ההליך. בנוסף יש לשלם אגרת טיפול עבור הטיפול בבקשה.

 

קבלת האזרחות הפורטוגלית

תהליך קבלת האזרחות הפורטוגזית בא על סיומו מרגע שקיבלתם לידיכם הדפס של תעודת לידה בשפה הפורטוגזית, ובו פרטיכם האישיים כפי שהם רשומים בתעודת הלידה הישראלית שלכם.

זהו המסמך שיאפשר לכם להוציא את הדרכון הפורטוגלי שלכם.

 

קבלת הדרכון הפורטוגלי

עם תדפיס תעודת הלידה הנ"ל אתם ניגשים להצטלם ולמלא את פרטיכם האישיים גם בדרכון ותעודת הזהות הפורטוגלית שלכם.

ניתן לבצע זאת בקונסוליה הפורטוגלית בישראל שממוקמת בתל אביב, או לטוס לפורטוגל ולסיים את ההליך ישירות מול משרד הפנים הפורטוגזי, אשר נמצא בעיר ליסבון. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי