דרכון אירופאי ליוצאי אלג'יר

מרבית הקהילה היהודית באלג'יר כללה יהודים שהגיעו אליה בעקבות גירוש ספרד ופורטוגל, שהתרחש לפני כ – 500 שנים. בתקופת הגירוש נדרשו אותם יהודים לבחור בין האפשרות לוותר על אמונתם ולהתנצר, או לנטוש את בתיהם ולהשאיר מאחור את חייהם, זכויותיהם ורכושם, לטובת הגירה למדינות מרוחקות.

המצב חייב יהודים רבים להגר אל מדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון, וביניהן: מרוקו, אלג'יר, יוון, תוניס, טורקיה וכן הלאה. רבים מן היהודים הללו מצאו את מפלטם באלג'יריה.

על מנת לתקן את העוול ההיסטורי הזה, בשנת 2015 נחקקו בספרד ופורטוגל חוקים המאפשרים ליהודים וישראלים יוצאי אלג'יר שהם נצר לקהילת המגורשים, להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית או ספרדית ולהנפיק דרכון פורטוגלי או ספרדי. מדובר בדרכונים אירופאיים שמציעים יתרונות רבים מספור למחזיקיהם. מהם היתרונות בדרכון פורטוגלי או ספרדי ואיך ניתן לקבל דרכון כזה? על כך נסביר במדריך זה. 

 

מהם התנאים לקבלת אזרחות אירופאית ודרכון אירופאי?

רבים לא יודעים זאת, אולם אזרחות אירופאית יכולים לקבל רק ישראלים שהוריהם או לפחות אחד מן ההורים (או הם עצמם) היו אזרחים של מדינה אירופאית בעברם. היינו, על מנת לקבל אזרחות אירופאית ודרכון אירופאי חייב העותר להוכיח כי יש לו זיקה מובהקת למדינה האירופית בה הוא מעוניין להתאזרח.

מסמכים, אסמכתאות ונתונים אישיים כדוגמת תעודת לידה, שנת עלייה לישראל, תעודת נישואין, תעודת פטירה וכן הלאה, הם דוגמאות לסוגי נתונים שאדם נדרש לספק לצד בקשתו לקבלת אזרחות אירופאית ודרכון אירופאי. אסמכתאות מסוג זה מסייעות להוכיח את זיקתו של מבקש האזרחות אל המדינה האירופאית שבפניה הוא מגיש את הבקשה לדרכון האירופאי בו הוא חפץ.

מן הראוי לציין כי לכל אחת ממדינות אירופה קיימים חוקי אזרחות משלה כך שהקריטריונים והדרישות המהווים חלק מהליך קבלת האזרחות עשויים להיות שונים ממדינה למדינה. במקרה של אזרחות פורטוגלית למשל, תנאי הסף להכרה בזכותם של ישראלים או יהודים לאזרחות, הוא הוכחת קשר דם לקהילת מגורשי ספרד ופורטוגל. 

 

אילו דרכונים נחשבים כדרכון אירופאי?

דרכון אירופאי הוא דרכון שניתן לאזרחים של אחת מ – 28 המדינות החברות באיחוד האירופי נכון להיום. הדרכון הפורטוגלי נחשב כדרכון אירופאי לכל דבר ועניין והוא מוענק אך ורק לאנשים שבבעלותם אזרחות פורטוגלית.

אנשים רבים שמוצאם מאלג'יריה מגישים כיום בקשה להנפקת דרכון אירופאי מתוקף היותם נצר ליהדות מגורשי ספרד ופורטוגל, כשברוב המקרים מדובר בדרכון פורטוגלי. הדרכון הפורטוגלי הוא למעשה דרכון אירופאי שמציע את כל היתרונות המיוחסים לדרכונים אירופאיים. מהם היתרונות הללו? על כך נסביר בהמשך.

 

מדוע כולם חפצים באזרחות אירופאית ודרכון אירופאי?

ישראלי שברשותו אזרחות אירופאית, נהנה מזכויות מיוחדות ושלל יתרונות השמורים לאזרחי המדינות החברות באיחוד האירופי: 

 

  1. אפשרות להגר למדינות אירופה: ישראלים אשר אושרה להם אזרחות אירופאית מורשים להגר למדינות אירופה ולחיות בהן באופן חוקי.
  2. אשרת עבודה: למחזיקי אזרחות אירופאית במדינות החברות באיחוד האירופי, שמורה הזכות לעבוד בכל מדינה ממדינות האיחוד האירופי.
  3. הסרת מגבלות סחר ונדל"ן: בעלי אזרחות אירופאית יכולים לבצע עסקאות מסוגים שונים ללא המגבלות שנתקלים בהן אזרחים זרים. למשל עסקאות רכש או מכירה של נכסי מקרקעין אשר נחשבים אטרקטיביים ביותר עבור ישראלים כיום.
  4. לימודים באוניברסיטאות ומכללות באירופה: אזרחי מדינות האיחוד האירופי יכולים לבחור באיזו ממדינות אירופה ברצונם לרכוש את השכלתם האקדמית, ולהנות משכר לימוד מסובסד או במחיר נמוך השמור לאזרחים המקומיים. רבות ממדינות האיחוד אף מציעות לסטודנטים סבסוד מוחלט של שכר הלימוד כולו.
  5. מענקים ומלגות: מגוון מלגות בתחומים שונים זמינות לתושבי האיחוד האירופי ומקלות על הסטודנט להנות גם מכלכלה מלאה ושירותים סוציאליים (כמו שירותי בריאות ורווחה) בתקופת הלימודים.
  6. אשרת כניסה למדינות שונות: בעזרת דרכון אירופאי ישראלים יכולים להכנס למדינות רבות שישראלים אינם מורשים להיכנס אליהן בהצגת דרכון ישראלי, כדוגמת מלזיה, אינדונזיה, ערב הסעודית, דובאי.
  7. פטור מויזת תייר בארצות הברית: ישראלים בעלי דרכון אירופאי אינם נדרשים להנפיק ולהציג ויזה בעת כניסתם לארה"ב.

 

בקצרה, הבעלות על אזרחות אירופאית כמו אזרחות פורטוגלית, מציעה שלל יתרונות וישראלים שבבעלותם דרכון פורטוגלי יכולים להנות מרוב היתרונות הללו בקלות.

 

למה כדאי להוציא דווקא דרכון פורטוגלי במקום דרכון אלג'יראי?

אם אתם מתעניינים באפשרות של הנפקת דרכון אלג'יראי יש להניח שאתם או קרובי משפחתכם ממוצא אלג'יראי.

למרות זאת, חשוב להבין כי הדרכון האלג'יראי לכשעצמו אינו מביא כל תועלת עבור יהודים המתגוררים בארץ, וגם לא עבור מי שמחפשים אפשרויות לרילוקיישן. הדרכון הפורטוגלי, לעומת זאת, הוא דרכון שליהודים אלג'יראים יש סיכוי גבוה מאוד לקבל, מאחר ורוב מגישי הבקשה הם בעלי זיקה משפחתית לקהילת מגורשי ספרד ופורטוגל. 

בתור דרכון אירופאי – הדרכון הפורטוגלי הוא, כאמור, אטרקטיבי מאוד עבור ישראלים. מדובר בדרכון שהוא בין הדרכונים המבוקשים ביותר בעולם, ולא סתם. אילו יתרונות קיימים בדרכון הפורטוגלי? על כך נרחיב בהמשך.

 

למי כדאי להנפיק דרכון פורטוגלי ולמה?

כפי שצוין לעיל, ישראלים שיש באמתחתם דרכון פורטוגלי רשאים לרכוש את השכלתם כמעט בכל מוסד להשכלה גבוהה באירופה ללא עלות או בעלות מינימלית. מדובר ביתרון משמעותי מאוד שלא תוכלו למצוא בארץ.

יתרה מכך, ישראלים המחזיקים באזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי יכולים לבחור לחיות באירופה ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי בצורה חוקית לחלוטין. זהו יתרון עצום עבור אנשי עסקים שמחפשים דרכים להרחבת פעילותם העסקית מחוץ לגבולות ישראל.

בהקשר זה חשוב לדעת כי הדרכון הפורטוגלי מאפשר לבעליו לקיים פעילות מסחרית בכל מדינה באירופה כמעט, עם הקלות מיסוי משמעותיות ביותר. 

 

יש לי אזרחות אלג'יראית – האם אוכל לקבל גם אזרחות בפורטוגל ודרכון פורטוגלי?

כשיהודי אלג'יריה עלו לישראל, רובם המוחלט נאלץ לוותר על אזרחותם האלג'יראית.

היה ועדיין יש ברשותכם אזרחות אלג'יראית תאלצו לוותר עליה על מנת שתוכלו לקבל אזרחות ממדינה אחרת. עם זאת, חשוב להדגיש כי אזרחים אלג'יראים וילדיהם זכאים כמעט ללא יוצא מן הכלל לקבל אזרחות מפורטוגל.

 

מה נדרש כדי לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי?

במסגרת הגשת הבקשה לקבלת אזרחות מפורטוגל ודרכון פורטוגלי, נדרשים המבקשים לספק לגורמי הממשל בפורטוגל אישורים ואסמכתאות שמוכיחות את קיומו של קשר ביניהם ובין קהילת מגורשי ספרד.

על פי חוק ההתאזרחות הפורטוגלי, הצאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל שאולצו לעקור את חייהם לאלג'יר במסגרת הגירוש, זכאים לקבלת אזרחות פורטוגלית בתנאי שיציגו מסמכים כגון תעודת עליה, תעודת נישואין, תעודות זהות וכן הלאה, שיוכיחו כי ההורים או הסבים שלהם הם אכן ממגורשי ספרד ופורטוגל. 

 

הוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי אלג'יר – מה המחיר?

עלות ההנפקה של דרכון פורטוגלי אינה נגזרת מן המוצא של מגיש הבקשה. פירוש הדבר הוא שכל אדם שינסה לקבל אזרחות פורטוגלית ידרש לשלם פחות או יותר את אותם הסכומים עבור הטיפול בבקשתו, משום שקיים מרכיב קבוע של דמי טיפול (אגרה).

עם זאת, העלות היא דינמית בין מקרה למקרה, היות וכל אדם שמגיש בקשה לאזרחות כולל בה מסמכים שונים, שהשגתם עשויה להיות מורכבת יותר או פחות, ולעלות סכומי כסף לא מבוטלים. ככלל, עלות הוצאת דרכון פורטוגלי תנוע באזור ה 10,000 ש"ח.

 

כמה זמן לוקח להוציא אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי?

על פי רוב הליך הוצאת אזרחות ודרכון פורטוגליים אורך כשנתיים ממועד תחילת הטיפול.

במידה ומשפחתכם מאלג'יר ייתכן ותהיו זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית. קבלת סיוע מעורך דין המתמחה בתחום הוצאת דרכונים אירופאיים יכולה לתרום לייעול וקיצור תהליכים, ושיפור הסיכויים לקבל את הדרכון המיוחל.

 

איחוד אירופאי מחוספס

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי