ביטוח בית משותף: למי הוא מתאים?

גם אם יש לכם ביטוח דירה פרטי משלכם, אתם לא יכולים לתבוע את חברת הביטוח על תביעה שקיבלתם לתשלום פיצויים למנקה שהחליקה תוכ"ד עבודה בבניין המשותף… אין קשר בין מה שקורה בדירה הפרטית שלכם לבין מה שקורה בבניין המשותף. כל אחד מהם הוא רשות בפני עצמו. המשותף הוא שאתם אחראיים על מה שקורה בשניהם.

 

מי אחראי על מה שקורה במבנה המשותף?

על פי חוק, כאשר אדם ניזוק כתוצאה מרשלנות בשטח מבנה משותף, הוא רשאי לתבוע את דיירי הבניין. על פי רוב התביעה תתנהל מול וועד הבית וחברי ועד הבית עלולים למצוא את עצמם נתבעים אישית ומשלמים מחיר יקר מידי. בכדי להימנע מכך, חשוב להכיר את ביטוח בית משותף. כי בסופו של דבר, האחריות על מה שקורה בשטח הבניין היא של כל הדיירים. ואף אחד מהם לא מעוניין למצוא את עצמו נתבע לשלם פיצויים של מאות אלפי שקלים…

ביטוח הבית

מה זה ביטוח בית משותף?

ביטוח זה נותן כיסוי ביטוחי לשטח המשותף ולרכוש המשותף. ניתן לרכוש ביטוח זה רק לחלקים המשותפים או גם לבתים הפרטיים כך שחברה אחת מבטחת את כל הבניין, כולל הדירות הפרטיות. ביטוח דירות פרטיות במסגרת המבנה המשותף מתאפשר רק כאשר יש מעל 60% מהדיירים שמשתתפים בביטוח.

הכיסוי הביטוחי מפצה על נזקים שנגרמו למבנה הבניין כתוצאה מאש, מים, רעידות אדמה, גניבה ונזקים נוספים. ניתן להוסיף לפוליסת ביטוח זו כיסויים נוספים כמו ביטוח צד ג', ביטוח אחריות אישית של חברי ועד הבית, ביטוח הנדסי למעליות, ביטוח כספי ועד הבית ועוד. הכיסויים הם משתנים בהתאם לרצון הדיירים וברכישתם, חשוב לבחור בביטוחים הנדרשים.

 

מי מרוויח מהביטוח?

כאשר רוכשים ביטוח מבנה משותף, כל הדיירים מרוויחים. הם אמנם נדרשים לשלם סכום חודשי עבור הפרמיה החודשית המתחלקת בין כל הדיירים, אך לא כל מקרה ביטוחי מקפיץ אותם והם לא נדרשים לשלם סכומים גבוהים לתשלום פיצויים.

ביטוח הבית

חשוב להוסיף: הגנה מפני תביעות שיבוב

תביעת שיבוב היא תביעה חוזרת. ונסביר: במקרים מסוימים חברת הביטוח נתבעת על ידי אדם שנפגע והיא אכן מבירה לו את הפיצויים המגיעים לו. לאחר תשלום הפיצויים חברת הביטוח תובעת את אחד הדיירים שהוא אשם במה שקרה על פי המחקר שהיא ערכה. מצב כזה עלול להיות מורכב וכדי להימנע ממנו, חשוב לוודא כי סעיף צד ג' כולל כיסוי מפני תביעות שיבוב.

 

לסיכום

אם אתם גרים בבניין משותף לכם ולעוד דיירים, ביטוח מבנה משותף מתאים לכם. אף אחד לא רוצה מצוא את עצמו נתבע ובבניין משותף, זה בהחלט יכול להתרחש… אם אתם דיירים אחראיים, קחו את המושכות לידיים ובדקו מה קורה עם ביטוח הבניין שלכם. אין סיבה לשלם מחירים יקרים מידי.

ביטוח הבית

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי