ביטוח בניין משותף – את מי הוא מכסה

בנייני דירות הם עדיין תצורת המגורים הנפוצה ביותר.

החיים בבניין משותף אינם תמיד קלים.

השכנים מלמעלה מרעישים, השכנים מלמטה מתלוננים ונדמה כי ועד הבית דורש את המגיע לו יותר מפעם בחודש.

מצד שני, יש אנשים שמוצאים יתרונות בבניין המשותף ואוהבים את סגנון החיים הזה.

אין זה משנה עם איזו קבוצה אתם נמנים, דבר אחד בטוח – אם אתם גרים בבניין משותף אתם חייבים לוודא כי לבניין יש ביטוח.

יותר מכך, אתם חייבים להבין את מה בדיוק הביטוח מכסה והאם הוא מתאים לצרכיכם.

 

למה בכלל צריך ביטוח בניין משותף?

כולנו מכירים את ביטוחי הדירות השונים שמגנים על תכולת הדירה הפרטית במקרה של גניבה או נזק, אך מה קורה במקרה שהדירה נמצאת בתוך בניין משותף? לבניינים משותפים שגרים בהם מספר דיירים, יש ביטוח מיוחד, ביטוח לבניין משותף. הביטוח הזה מטרתו להגן על החלקים המשותפים בבניין, חדרי המדרגות, המעליות, הצנרת, אלו הדברים שיפלו בין הכיסאות אם תבטחו רק את הרכוש בדירתכם הפרטית.

ביטוח בניין משותף אינו חובה על פי חוק ואף יש מקרים בהם הדיירים מעדיפים להימנע מלשלם עליו. אך המציאות מכה על פנינו פעם אחר פעם ומוכיחה לנו כי ביטוח החללים המשותפים בבניין הוא הכרחי. דיירים שבוחרים שלא לבטח את הרכוש המשותף בבניין לוקחים על עצמם סיכון גדול. הסיכון בא לידי ביטוי במקרה של אסון, למשל אדם שמחליק במדרגות או שריפה שגורמת נזק לבניין. אירועים כאלה עלולים להשאיר את דיירי הבניין בבעיה, הרי תיקון הנזקים או תשלום הפיצויים עלולים להגיע לאלפי שקלים ואף יותר. על מנת להימנע מהסיטואציה הבעייתית הזו יש לבטח את הבניין.

 

מה מכסה הביטוח המשותף

כאמור, כלל הברזל הוא שביטוח בניין משותף מבטח את החללים ורכוש המשותפים לכלל הדיירים. בשוק יש מספר חברות ביטוח שמציעות ביטוח בניין משותף. בין פוליסות הביטוח אין הבדל גדול מאוד, בייחוד בפוליסות הבסיסיות. בכל זאת רצוי שתוודאו כי פוליסת הבסיס המוצעת לכם אכן מכסה את הדברים החשובים. פוליסות הבסיס לרוב מבטחות את מבנה הבית מפני נזקים שונים שנגרמים משריפות, פריצות, הצפות או נזקים כלליים אחרים.

את פוליסת הבסיס ניתן להרחיב לתחומים נוספים, למשל, חובות נזקים שנגרמו לצד ג'. פוליסה כזו תגן עליכם מפני תשלום פיצויים לאדם שניזוק מהרכוש המשותף. נוסף לכך ניתן למצוא פוליסות שמציעות לבטח גם מעליות, כיסוי חבות מעבידים או ביטוח לכספים שמחזיק ועד הבית.

אופציה נוספת היא למצוא חברת ביטוח שתיתן לכם הצעה לביטוח מותאם אישית. אם אתם גרים בבניין שכולל בתוכו בריכה או חדר כושר ייתכן ותרצו לכלול אותם בתוך הביטוח הכללי. ביטוחים אלה הם כבר יותר ספציפיים ותצטרכו למצוא חברת ביטוח שתוכל לבטח את המתקנים הללו.

 

מטבעות ובית מעץ

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי