3 דרכים לקבלת פטור ממס הכנסה

"בעולמנו, אין דבר שניתן לומר עליו כי הוא וודאי, למעט מוות ומיסים" כך אמר בנג'מין פרנקלין, אחד מהאבות המייסדים של ארצות הברית.

את עץ החיים טרם השגנו, אולם פטור מתשלום מס, בניגוד לאמרה של פרנקלין, הוא אפשרי בהחלט.

כיצד ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בישראל?

 

חובת מס הכנסה בישראל

לפני שנבין כיצד ניתן לקבל פטור ממס הכנסה, רצוי להבין מתי חייבים בתשלום מס בארץ. ישנם מיסים שככלל, כל אזרח משלם, ללא תלות בהכנסתו. מיסים אלו הם מס ביטוח בריאות, מס ביטוח לאומי (למעט נשים במצבים מסוימים), מס ערך מוסף, המשתלם בכל עסקה, ועוד.

מיסים אחרים משתלמים בהתקיים נסיבות מסוימות. מס שבח על מכירת דירה, מס רווחי הון על רווחים המופקים מהכנסות הוניות, דוגמת רווחים בבורסה או ממכירת נכסים יקרי ערך. כמו כן, גם הכנסות פאסיביות, מתשלומי ריבית, דיבידנד או שכירות ממוסים.

לכל אחד מהמיסים האמורים יש חריגים, בהם המס לא משתלם, וכן מבחינה משפטית רובם כלולים במס ההכנסה, אולם אין הם מענייננו. בכתבה זו, נתמקד במס הכנסה כפי שהוא מובן לנו בפשטות – מס המשתלם בגין ההכנסה מהמשכורת שלכם. במידה שאתם עצמאיים, מדובר בהכנסה מהעסק שלכם.

שתי הכנסות אלו – הכנסה מעבודה והכנסה מעסק או ממשלח יד, חייבות במס לפי סעיף 2(1) וסעיף 2(2) לפקודת מס הכנסה. שיעור המס החייב קבוע אף הוא בפקודה ובתקנות מס הכנסה ופועל לפי שיטת המדרגות.

על 6,290 השקים הראשונים במשכורת חייבים במס של 10%. על השכר בין 6,291 לבין 9,030 שקלים המס עומד על 14%. המדרגה הבאה מתייחסת לשכר שבין 9,031 לבין 14,490 שקלים, ועומדת על 20% וכן הלאה. זוהי שיטת המדרגות – כל מדרגה בהכנסה ממוסה במס שולי כקבוע בחוק. להלן נפרט אודות הדרכים לזכות בפטור ממס הכנסה בישראל.

 

הכנסה נמוכה

לכאורה, יש לשלם מס על כל הכנסה החל מהשקל הראשון. אולם בפועל, כל אזרח ישראלי זכאי ל2.5 נקודות זיכוי לכל הפחות, הגורמות לכך שהכנסות נמוכות פטורות ממס. למעשה, הן חייבות במס אך מקבלות זיכוי הפוטר אותן מתשלום בפועל. אם כן, השיטה הראשונה לקבל פטור ממס היא להרוויח מעט שכר, אך כמובן ששיטה זו לא משתלמת כלל.

 

פטור רפואי

סעיף 9 לפקודת מס הכנסה מפרטת רשימה של אנשים ומוסדות הפטורים ממס הכנסה. אחד הסעיפים מתייחס לנכים ועוורים, הפטורים ממס בגין הכנסה מיגיעה אישית או מעבודה. למעשה, זהו הפטור המשמעותי ביותר עבורכם. שכן, במידה ועברתם תאונת עבודה, ביכולתכם לפנות לחברה שתנהל עבורכם את תהליך הפטור ותעשה את המקסימום עבורכם כדי שתימצאו זכאים לפטור ממס.

לא זו בלבד שהכרה בכם כזכאים לפי הסעיף תפטור אתכם מתשלומי מס, אלא גם שהיא עשויה לזכות אתכם בהחזר רטרואקטיבי על תשלומים. מקסימו ההחזר שאפשר לקבל הוא החזר כנגד תשלומים ב-7 השנים האחרונות. ברי כי לא פשוט להיכנס להגדרות הסעיף ורשות המיסים נוקשה מאוד בהכרה בנכים. משכך, רצוי להיוועץ בחברה מקצועית הנותנת שירותים בתחום.

 

קרן השתלמות ופיצויי פיטורין

הפרשות לקרן השתלמות, עד לתקרה מסוימת, וכן פיצויי פיטורין, פטורים מתשלום מס. מכיוון שכך, הפרישו את הסכום המקסימלי לקרן השתלמות וחסכו במס. בנוסף, לקראת סוף העסקה, בקשו מהמעביד להגדיל את סכום הפיצוי גם על חשבון הכנסה עכשווית כדי שזו תהיה פטורה ממס.

יש לציין, שפקיד השומה רשאי, לפי סעיף 86 לפקודה, להתעלם מהיות הכסף פיצויי פיטורין ולהתייחס אליו כהכנסה חייבת עקב חשד לתכנון מס אסור. אולם הסיכוי שפקיד השומה יעשה כן, כל עוד הסכום אינו חריג, לא גבוה והסיכוי שווה זאת.

 

לסיכום

כל האזרחים חייבים במס. עם זאת, ישנן דרכים להקטין את התשלום. במידה ועברתם תאונה, ייתכן ואתם זכאים לפטור מלא בתשלום עם אפשרות להחזרה רטרואקטיבית של מיסים. בררו זאת עם אנשי מקצוע וחסכו סכום רב.

דולרים

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי