מה ההבדל בין עורך דין מקרקעין לעורך דין אזרחי?

כל כך הרבה סוגים והתמחויות של עורכי דין כך שקל מאוד ללכת לאיבוד בהחלטה איזה עורך דין כדאי וצריך לשכור.

שניים דומים במיוחד הם עורך דין מקרקעין ועורך דין אזרחי, איך מבדילים ומתי בוחרים במי?

לאחר סיום לימודי משפטים ומעבר בחינת הלשכה כל עורך דין מתמחה בתחום מסוים. ישנם תחומים רבים כך שבפועל לכל עסקה או הליך משפטי ישנו עורך דין מתאים. במשפט קיימים תחומים דומים אשר רבים נוטים לבלבל ביניהם וחשוב לשים לב באיזו עסקה בדיוק מדובר ובהתאם באיזה עורך דין כדאי לבחור. 2 תחומים דומים במיוחד הם עורך דין מיסוי מקרקעין ועורך דין אזרחי, אשר ביניהם הרבה קווי דמיון אך גם שוני רב.

 

תחומי התמחות

מקרקעין מתעסק בקניה ומכירה של קרקעות ובעצם העברת בעלות על נכס מסוים בין אנשים או מקבלן לקונה הדירה. תחום המקרקעין כולל גם הליכי שכירת והשכרת דירה ובעצם עורך דין מקרקעין מלווה בכל הליך שמתקשר להעברת בעלות מלאה או חלקית על נכס או על קרקע.

עורך דין אזרחי הוא שם כולל למספר דינים סטנדרטיים אשר עוסקים בעיקר סביב הסכמים בין אזרחים. הדינים אשר נכללים תחת השם דינים אזרחיים הם כל מה שמתקשר לסוגיות בתוך המשפחה, תחום העבודה, ודיני נזיקין, נוסף על תחומים אלה ישנם תחומים נוספים המתקשרים למקרקעין  אך תחום המקרקעין לא נמצא בתוך ההתמחות האזרחית.

דיני קניין עוסקים בקניין פיזי ורוחני, כלומר בבעלות על תכנון ובנייה וכן הקשר לזכויות יוצרים לנושאים מופשטים ורוחניים כגון שירה וסיפורת. ההחלטה להעביר בעלות, כלומר לבצע קניה או מכירה של נכס היא אינה נכנסת תחת דיני קניין אלא נכנסת תחת תחום המקרקעין.

בכל עסקה אשר עוסקת סביב פגיעה בקניין פיזי כדוגמת פריצה לבית ופגיעה ברכוש אשר שייך לאדם אחר, העורך הדין המלווה יתמחה בדינים אזרחיים ובפרט בדיני קניין, מכיוון שמדובר בפגיעה בזכות לקניין. בעוד בכל עסקה אשר מתקשרת לשינוי בעלות על נכס או קרקע ללא קשר לזכות לקניין מדובר בעסקה אשר עורך הדין המלווה אותה יתמחה דווקא במקרקעין.

 

עלות

כמעט לכל סוג עבודה שמבצע עורך דין ישנה עלות מינימלית מומלצת על ידי לשכת עורכי הדין הראשית לשכר הטרחה לעורך דין זה, לכן בהתאם הבדל נוסף יהיה שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין אל מול שכר הטרחה של עורך דין אזרחי לענייני קניין. העלות משתנה בהתאם לאופי העבודה ולכן לא ניתן לקבוע באופן גורף מי יקר יותר.

רבים נוטים לבלבל בין דיני מקרקעין לדיני קניין מכיוון שאכן שניהם יכולים לעסוק בקרקעות או בנכסים. כל עוד מדובר בהליך משפטי המתקשר לנדל"ן אך גם מתקשר לזכות לקניין דווקא עורך דין אזרחי יהיה עורך הדין המתאים לתהליך.

 

אנשי בית דין

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי