החזר מס בגין שכר שהשתנה

שינוי הוא דבר מרענן שעשוי להיטיב עם הנפש.

כשאדם נמצא בצומת דרכים, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות עבורו הוא לעודד אותו לבצע שינוי- להחליף את מה שתוקע אותו ולא מאפשר לו להתקדם.

השינוי יכול לבוא לידי ביטוי בהיבטים שונים בחיים, אחד מהמרכזיים שביניהם הוא שינוי מקום העבודה.

במקום העבודה אנחנו מעבירים את מרבית שעות היום, זאת לצד העמיתים שאנחנו נמצאים במחיצתם.

ישנם עובדים רבים שבשלב מסוים מתחילות ללוות אותם תחושות מרות במסגרת העבודה, לעתים זה נובע ממצב של שחיקה ומיאוס, לעיתים מתחושות של חוסר סיפוק והחמצה ולעתים לאור חוסר הערכה מצד הממונים.

במקום עבודה חדש מציעים לרוב סכום אחר מזה שהורגלנו אליו, לטוב ולרע, ובמקרה כזה על העובד להכיר את זכויותיו ולהיערך בהתאם.

שכרכם אכן השתנה? כנראה שאתם זכאים להחזרי מס.

 

מהם החזרי מס?

המס שמשולם על ידי עובד מחושב על בסיס שנתי (התבססות על הכנסות שנתיות), למרות שניכוי התשלום משכר מתבצע על בסיס חודשי. החישוב מתבסס על השערה לגבי ההכנסה השנתית של העובד. בגלל שרק בסוף שנת המס אפשר לדעת בוודאות מהן הכנסותיו השנתיות, נוצרים לעתים פערים בין הסכום ששילם לבין הסכום שאמור היה לשלם. אם הפער אכן קיים, יהיה העובד זכאי להחזר בעבור המס ששילם. החזרי מס ניתנים באופן רטרואקטיבי, והבקשה עבורם יכולה להתקבל עד שש שנים מסיומה של שנת המס בה נגבה המס. אם אכן שיניתם את מקום עבודתכם בשנים האחרונות, ומאזן השכר השתנה, שווה לברר האם אתם זכאיים לקבלת החזרי מס.

 

האם יש חשיבות למועד עזיבת העבודה?

כפי שצוין למעלה, ברשות המיסים מחשבים את גובה המס בהתאם להכנסתו השנתית של העובד. בהגדרות היבשות של רשות המיסים, שנת עבודה מהווה שנת מס, והיא מתייחסת לתקופה שבין ינואר לדצמבר. המשמעות היא שבמידה ועובד יעזוב באמצע השנה ויועסק במקום עבודה אחר בשכר נמוך יותר, הוא ימשיך לשלם את המס הגבוה שנלווה למשכורתו הראשונה. כמובן שמדובר בתשלום לא מוצדק, ובמקרה כזה יש לפעול כדי להשיב אליכם את המס העודף שנגבה.

 

בקשה להחזרי מס- למי מגישים וכיצד?

את הבקשה להחזרי מס ניתן להגיש לרשות המיסים באמצעות טופס 235- טופס החזר מס לשכירים. נוסף לטופס, יש לצרף מסמכים רלוונטיים שמהווים אסמכתא להכנסות, כמו מסמך המפרט הכנסות משכר עבודה, אישור מביטוח לאומי לגמלאים, מסמכים של קצבת אבטלה או דמי לידה לרלוונטיים, אישורים רפואיים כאלה ואחרים וניכויים אישיים. הטופס שמגישים הוא פר שנה, כך שיש להגיש טופס בנפרד בעבור כל שנה. חשוב לומר שמדובר בתהליך מעט בירוקרטי שדורש זמן פנוי. מי שמעדיף שלא להתעסק בכך, יכול להיעזר בחברות נותנות שירות שמקיימות עבור העובד את התהליך מול רשות המיסים.

 

פירמידה של מטבעות

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי