המרה בין דירוג גלובלי לדירוג מקומי

דירוג האשראי שניתן על ידי חברות ישראליות שונה מן הדירוג הנהוג על ידי חברות גלובליות. לכן, כאשר מתקשרים בעסקאות פיננסיות שונות עם גופים או תאגידים בינלאומיים חשוב מאוד לשים לב לכך – יש לבצע המרה נכונה, מדויקת ומאושרת של הדירוג המקומי לזה הגלובלי.

 

מהו דירוג האשראי הישראלי?

דירוג אשראי ישראלי או המקומי הוא דירוג אשראי שניתן על ידי חברות ישראליות. דירוג האשראי זה מהווה חוות דעת מקצועית של חברת דירוג האשראי אשר מתבססת על עסקאות פיננסיות שונות שבוצעו, על אופן הפירעון שלהן ועל עמידה בתנאי ההסכמים השונים.

מדובר בבחינה היסטורית-מקומית באופייה המביאה אינדיקציה מסוימת לשאלת הביטחון והסיכון הצפוי מהתקשרות פיננסית עם החברה המדורגת. ככל שהדירוג המקומי יהיה גבוה יותר – כך הסיכון שלוקחות החברות המתקשרות הוא נמוך יותר, מה שמוביל לתנאי עסקה כדאיים יותר.

דירוג האשראי הישראלי מייצר כמה הבדלות בין סוגי דירוגים שונים – דירוג לטווח ארוך (דירוג אשר בו בוחנים את כל העסקאות שהתמשכו לאורך יותר משנה), דירוג לטווח קצר (שבו בוחנים עסקאות שהן לטווח קצר בלבד) ודירוג מקדמי שנעשה באופן זמני.

 

מהו המדרג הישראלי?

המדרג הישראלית מתחיל מAAA ומסתיים בD, בנוסף, לכל רמה ישנו סימון של + או של – על מנת להבחין בין טיב הדירוג גם בתוך הרמות. לכן, דירוג AAA הוא הגבוה ביותר שניתן לקבל, משמעותו שרמת הסיכון היא מאוד נמוכה מתוך בחינה של היסטוריית ההתקשרויות העסקיות של המדורג.

הדירוג הישראלי שונה באופיו מאשר הדירוג הגלובלי וכאשר מסתכלים על הדירוג הגלובלי של חברה ניתן להתבלבל ולחשוב שדירוגה נמוך יותר מאשר הדירוג הישראלי שלה – על מנת למנוע התבלבלות הדירוג הישראלי כולל את האותיות il לפני הדירוג, בעוד שהדירוג הגלובלי כולל ישר את אותיות הדירוג מבלי הקדמה מסוימת.

 

כיצד ממירים את הדירוג הישראלי בדירוג גלובלי?

למשל, הדירוג הישראלי הגבוה ביותר, AAA, מתורגם בדירוג הגלובלי לדרגת A and above, בעוד שכאן ניתן לראות הלימה מסוימת בין הדירוגים, כל הדירוגים שנמצאים מתחת לדירוג זה מובעים אחרת מאשר הדירוגים הישראליים ולכן יש להקפיד על תשומת לב מיוחדת.

לכן, דירוג AA+ הישראלי (דירוג גבוה מאוד) מובע בדירוג הגלובלי BBB+, דירוג שאם היו מסתכלים עליו במסגרת הדירוג הישראלי היו חושבים שמדובר בדירוג נמוך הרבה יותר. כך למשל דירוג A הישראלי נהפך להיות דירוג B+ הגלובלי.

עם זאת, ניתן לראות את ההלימה חוזרת בדירוגי התחתית, לכן, CC הישראלי תואם את הCC הגלובלי וכך גם דירוג D.

 

סיכום

חשוב מאוד להסתכל על טבלאות ההמרה של דירוגי האשראי כאשר רואים דירוג גלובלי של חברה לעומת הדירוג המקומי. כפי שניתן לראות – אם מתבלבלים בין הדירוגים עלולות להיווצר אי נעימויות רבות ובעיקר טעויות שניתן היה להימנע מהן בקלות.

כרטיס אשראי

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי