הסדר טיעון בתביעות הטרדה מינית

בהליכים פליליים של תביעות להטרדה מינית, ייתכן כי ייחתם הסדר טיעון או הסדר מותנה. אלה יכולים להיחתם בכל רגע במשפט, גם לפני תחילת המשפט למנוע את ההליכים וגם בסופם. ההסדרים הם הסכמים שנערכים בין התביעה שהיא הפרקליטות או המשטרה, לבין הנאשם.

משמעות ההסדר היא הודאת הנאשם בעבירה וסיום התיק בתנאי המוסכם על שני הצדדים. כיצד עובד הסדר טיעון בתביעות הטרדה מינית? במאמר זה נסביר לכם.

 

הסדרי טיעון בעולם המשפט

מרבית התיקים הפליליים במדינת ישראל, וגם ברחבי העולם, מסתיימים בהסדרי טיעון המקובלים על שני הצדדים. הסדר הטיעון יכול להיחתם בכל שלב בהליך המשפטי, אפילו עוד לפני שהתחיל, או לפני הסיום. הנאשם בתמורה להסדר הטיעון יכול לקבל מחיקת סעיפי אישום מסוימים, שינוי בעובדות המקרה, או שינוי בעונש, זאת בהתאם להסדר שנחתם בין שני הצדדים.

על פי החלטת בית המשפט העליון, ניתן לחרוג מהסדר הטיעון רק בנסיבות חריגות מאוד. באתר https://www.dw-law.co.il תוכלו לקבל את המענה המשפטי הראוי לטיפול בהטרדות מיניות.

 

האם הסדרי הטיעון פוגעים בנפגעים?

הדעה על הסדרי הטיעון מתחלקת לתומכים הנלהבים ולאלה שמעבירים ביקורת על עולם המשפט הפלילי שמנסה לעשות חיים קלים לעצמו. עם זאת, כל מקרה נבדק לגופו. הסדרי טיעון הם לא בהכרח פוגעים בנפגע העבירה, אלא הם התפשרות והסכמה של שני הצדדים.

הסדר הטיעון שנחתם לפני תחילת המשפט יכול לחסוך מהנפגע את חווית העדות בבית המשפט ושחזור הטראומה, שלא נדבר על חיים של שנים ארוכות תחת הליכים משפטיים ממושכים שעולים כסף רב.

בנוסף בתיקים בהם הראיות אינן מבוססות או עומדות על מילה כנגד מילה, יכול להיות כי המשפט יסתיים בזיכוי הנאשם, דבר שלא יביא צדק לנפגעת. במקרים כאלה, שבהם עורך הדין המומחה רואה כי הסדר הטיעון הוא לטובת הנפגע, הוא ימליץ להסכים עם ההסדר.

 

הסדרי טיעון בתביעות הטרדה מינית

במקרי הטרדה מינית, כאשר הקושי הוא על ההוכחה או על הנפגע שחווה סבל רב במהלך המשפט כתוצאה מהצפת הנושא, עורך הדין ינסה להגיע להסדרי טיעון על מנת להקל על הנפגע. קיימת זכות לנפגעי עבירות מין להביע את עמדתם בנוגע לעניין הסדר הטיעון בבית המשפט.

במה זו היא הזדמנות להביע עניין ולנצל את המשא ומתן בין התביעה לנאשם על מנת להביא לידי ביטוי את רצונו של הנפגע. על כן, ייצוג מטעם עו"ד מקצועי המייצג נפגעות עבירות מין היא הבחירה הנכונה ביותר.

עו"ד צריך לעמוד לצידך ולראות כיצד ניתן לעזור לך בצורה הטובה ביותר, גם אם זה במחיר של הקלה בעונש. זכרו כי עו"ד מקצועי אמור להתייעץ איתכם בכל דבר שנעשה ולהסביר לכם באפן ברור ומפורט מה היא הכדאיות של אותם צעדים, ובכל מקרה הוא לא אמור לקחת החלטות בלי ידיעתכם.

תביעות על הטרדה מינית

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי