אילו זכויות יש לתושב חוזר בישראל?

חזרתם אלינו לישראל? מזל טוב וכיף שהגעתם! תושבים חוזרים רבים מגיעים לישראל מדי שנה ולא יודעים מהם זכויותיהם.

זוהי בעיה חמורה, משום שהם מקבלים הרבה הטבות שיכולות ליצור עבורם נחיתה רכה ותשתית נוחה לבניית החיים המחודשים בישראל.

לכן פירטנו לכם פה את כל הזכויות.

 

חינוך

לאמהות שהן תושבות חוזרות עוזרים לממן את השהות של ילדיהם במעונות יום ומשפחתונים. הדבר יכול לעזור מאד על החזרה שכן כך יהיה זמן ללכת ולחפש עבודה חדשה. גם לאבות יחידים יש את האפשרות לבקש סיוע כספי לעזרת מימון מעונות היום והמשפחתונים

ילדים שהינם תושבים חוזרים יכולים לקבל הקלות בבחינות הבגרות. זה יכולה להיות הקראה של המבחן, תוספת זמן ועזרה בכתיבה. אל תחששו לבקש את ההקלות כי הדבר משמעותי להצלחת ילדכם בבית הספר.

 

הטבות מס

ישנן הטבות מס רבות לתושבים חוזרים שיכולות להקל מאד על השירות בארץ

  1. הטבות מס כלליות – ישנה הטבת מס כללית לתושבים חוזרים ששהו בחול מעל ל6 שנים. הטבת המס משתנה ממשפחה למשפחה ותלויה בין היתר בממספר השנים שהתושב החוזר שהה מחוץ לארץ.
  2. פטור ממס קניה, מע"מ ותשלומי מכס לתושב חוזר ולסטודנט חוזר בייבוא חפצי בית – עם חזרת ארצה, התושבים החוזרים זכאים לפטור מכל הדברים שציינו לעיל בגין הבאת חפצי בית מחוץ לארץ. כך תוכלו להביא בבטחה את כל תחולת הבית הקודם שלכם מבלי לחשוש שתחויבו במס כלשהו למדינת ישראל
  3. יבוא אישי של רכב – ישנה רשות לייבא רכב שטרם חלפו 4 שנים מייצורו.
  4. מענק כספי חד פעמי לתושבים חוזרים במשבר – במידה ונקלעתם למצוקה כלכלית, משרד הקליטה והעלייה מקנה לכם זכות למענק חד פעמי אשר יכול לעזור בהתמודדות עם המשבר.
  1. מענק כספי חד פעמי לתושבים חוזרים שהוכרו כספורטאים או מאמנים מצטיינים – אנשים שהוגדרו כך יקבלו מענק כפסי חד פעמי ממינהל הספורט. המענק נועד לצורך קניית ציוד לשם ביצוע הספורט – ביגוד, ציוד ספורט, השתתפות במחנה אימונים ועוד. הבקשה צריכה להישלח למשרד העלייה והקליטה באזור מגורכם.

 

מדינת הרווחה

זכרו כי עכשיו עליכם לשלם ביטוח לאומי. כמובן שהדבר מחזיר אתכם חזרה לזכויות הסוציאליות אשר אתם צריכים לקבל כחלק מהיותכם תושבים במדינת ישראל. לדוגמה – ביטוח בריאות. תושב חוזר שלא שילם ביטוח לאומי במשך 12 חודשים לא יקבל ביטוח בריאות. עם זאת במידה ושילמתם, תהיו זכאים לקצבת אזרח ותיק, גמלת זקנה, וקצבת נכות (כמובן ששלוש הקצבאות האלו בהתאם לצורך).

 

רישיון

תוכלו להמיר את הרישיון הזר שלכם לרישיון ישראלי. לצורך כך יש לבדוק שלמבקש יש 5 שנים של וותק ברישיון הזר שלו.

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי