מה עושים כשמתעורר חשד לביצוע עבירות מס ערך מוסף?

בין תשלומי המיסים המוכרים והמלווים עסקים רבים, נמצאת חובת תשלום המע"מ, הכרוכה בדיווחים תקופתיים ותשלומים שוטפים. בכל חריגה וסטייה מחובת הדיווח והתשלום, עלול בעל העסק להיות חשוף לביצוע עבירות מס ולמצוא את עצמו מוזמן לחקירת מס בהתאם. מה עושים אם כן במקרה שמתעורר נגדכם חשד לביצוע עבירות מע"מ?

 

מהי עבירת מס ערך מוסף?

אחד מתשלומי המסיים המוכרים לבעלי עסקים רבים, הוא המע"מ, המוטל על כל עסקה בישראל או יבוא סחורה ובשיעור של 17% ממחיר העסקה או השירות. חובת תשלום המע"מ מוטלת על עוסקים מורשים או חברה בע"מ, החייבים להגיש דו"חות מע"מ בהתאם לנקבע עבורם בחוק (לרוב, מידי חודש).

במסגרת הסעיפים והתקנות לפקודת מע"מ, סעיף 117 מגדיר את עבירות המע"מ כניסיון להתחמק מתשלום המס או כסיוע לצד שלישי לחמוק מתשלום המס. בין המקרים העיקריים הנחשבים לעבירות מע"מ נמצאים: מניעת מידע מרשויות המס, דיווחים שלא במועד, פיגורים בתשלום המס, ניהול כוזב ו/או לא מדויק של פנקסי חשבונות ועוד.

 

מהם העונשים הצפויים בחוק בגין עבירות מע"מ?

העונשים הקבועים בחוק בגין עבירות מע"מ, יכולים לנוע בין קנסות, היכולים להגיע לסכומים של מיליוני שקלים ועד עונשי מאסר, היכולים להגיע עד לכדי 7 שנים. מבחינת החוק, קיים הבדל בין עבירות מע"מ טכניות (ללא כוונת זדון) לבין עבירות מע"מ מהותיות (בכוונת זדון).

העונשים הקבועים בחוק המע"מ יכולים אף להיחשב כחמורים יותר במקרה והם ייחשבו גם כעבירות השייכות לחוק איסור הלבנת הון ולאור חומרת העונשים והחפיפה שבין התחומים, בכל מקרה בו מתעוררים נגדכם חשדות לעבירות מע"מ, יש לפנות בהקדם לעזרתו של עורך דין המתמחה בדיני מע"מ – עורך דין משה קריסי.

 

מה עלינו לבצע במקרה ומתעורר נגדנו חשד לביצוע עבירות מע"מ?

בשלב החשדות לביצוע עבירות מע"מ, חשוב לדעת כי כמעט ולא מתקיימת הפרדה בשלב זה בין הליכים אזרחיים להליכים פליליים, כאשר לפקיד המע"מ קיימות סמכויות נרחבות, העלולות להוביל בקלות את החקירה להליך פלילי. לפיכך, עם קיומן של חשדות לביצוע עבירות מע"מ, יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני מיסוי שיעניק לנו הדרכה וליווי מקיפים ומקצועיים.

ככל וזומנתם לחקירת מס, חשוב להקפיד על מענה ענייני ותמציתי לשאלות החוקר ולא להתפתות ולנדב פרטים נוספים שיכולים לבוא בסופו של דבר לרעתכם. לפני החתימה על רישום החקירה, הקפידו לקרוא היטב את הרישום ולוודא כי לא הוכנסו פרטים שלא נאמרו.

 

עורך דין מע"מ

היות ועבירות מע"מ נחשבות לעבירות פליליות, כל עו"ד יוכל לייצג אתכם במקרה של חקירת מע"מ, אך היות ומדובר בתחום משפטי מורכב, הן מבחינה משפטית והן מבחינה חשבונאית, חשוב ומומלץ לקבל את הייעוץ מעו"ד המתמחה בתחום המע"מ.

 

לסיכום

חשדות בגין עבירות מע"מ יכולים להתפתח בקלות לכדי הליכים פליליים ולכן, חשוב להתייעץ עם עו"ד מע"מ עוד לפני תחילת החקירה. במהלך החקירה, מומלץ שלא לנדב מידע ופרטים נוספים מעבר לנדרש ולוודא היטב לפני החתימה על רישום החקירה, כי הרישום אכן תואם לדברים שנאמרו.

עבירות מס

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי