מעוניין לקנות בית ישן להשקעה? 10 טיפים שימושיים שכדאי לדעת

אם נשאר לכם קצת כסף למרות משבר הקורונה ואתם מחפשים להשקיע אותו, תשמחו לגלות שיש לא מעט דרכים לקנות בית בישראל מבלי להחזיק בהון עצמי גדול כל כך. אמנם הוא כנראה יהיה ישן מאוד וזה לא יהיה בית להשתקע בו, אך זאת אחת ההחלטות הטובות ביותר שתוכלו לעשות כדי להשקיע את הכסף שלכם נכון.

רוצים לדעת איך? הכנו לכם 10 טיפים מעניינים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון וחכם.

 

חפשו דירה בפריפריה

זה טיפ שהרבה מאוד אנשים מכירים אך אי אפשר בלעדיו. היום הבתים במרכז כבר הגיעו למחירים אסטרונומים. הגיעו לטווח מסוים שבו הם ממשיכים לעלות אך באחוזים די קטנים.

במקביל, לא מעט יישובים (בדרום בעיקר) מתחילים להתפתח ולהתחזק ומחירי הדירות שלהם מתחילים לעלות ולעלות (הרבה בגלל מעבר של בסיסים לדרום לאורך השנים האחרונות).

זאת תהיה החלטה ממש חכמה לקנות היום בית באחת הערים כדי שבעוד עשר שנים תוכלו להינות מצמיחה גדולה ומעלייה חדה בשווי הנכס.

 

קנו דירה רק עם משכנתא

אם קיבלת זכום גדול של כסף, בין אם בפתיחת קופת חסכון ובין אם בירושה ואתם מחפשים איך להשקיע אותו, נכון יהיה לקנות דירה ששווה יותר מהסכום אותו קיבלתם. תוכלו לקנות על ידי לקיחת משכנתא על בית ישן.

רבים מפחדים ממהלך כזה ונמנעים מלקחת את ה"סיכון" הזה, אך אם תעשו את זה נכון ואחראי, תהנו מהשקעה מאוד נבונה שבעצם גורמת לכסף של הבנק להפוך לשלכם.

תוכלו לפרוס את המשכנתא למספיק שנים כך ששכר הדירה שתקבלו על הבית הזה, יחזיר את החזר המשכנתא בעצמו ואף ישאיר לכם קצת כסף בצד.

כך, בתום פריסת התשלומים, נשארתם עם בית ששווה הרבה יותר שנקנה על ידי הלוואה שלא אתם שילמתם, אלא השכר דירה.

 

בנו תכנית כלכלית

שאלו את עצמכם כמה אתם רוצים להרוויח מהעסקה הזו ומה יותר חשוב לכם – כסף נזיל מיידי או השקעה לטווח רחוק. שימו לב שפריסת המשכנתא, שכר הדירה שאותו אתם אמורים לקבל, ותכנית המתאר באזור תואמת למספר השנים בהן אתם מתכננים להחזיק בדירה הזו וכמובן שימו לב כמה אנשים עוזבים את השכונה הזו (הגירה שלילית) וכמה מגיעים ומתווספים (הגרה חיובית).

 

אפשר לעשות משא ומתן עם הבנקים על המשכנתא

כן, גם פקידי הבנק מתנהלים כמו במסחר. אל תפחדו לעבור בין בנקים ולקבל כמה הצעות למסלולים וריביות שונות.

הבנקים רוצים אתכם אצלם ולכן אם תגיעו אליהם עם הצעה למשכנתא שקיבלתם מבנק השקעות אחר, הם ינסו להציע לכם הצעה טובה יותר, שאיתה תוכלו לחזור חזרה לבנק הראשון! אתם יכולים לקחת יועץ משכנתאות מקצועי בשביל זה (הצעה טובה יכולה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים), אך לא כל כך קשה לעשות את זה לבד.

 

תביאו אנשי מקצוע לדירה

אם אתם מחפשים לקנות בית ישן, שימו לב שאתם לא קונים חתול בשק ובידקו טוב טוב עם שיפוצניק ואינסטלטור שאין בדירה בעיות בצנרת ובקירות שיכולים לעלות לכם לא מעט כסף אם הדבר יתגלה רק לאחר שקניתם את הבית.

 

קחו שמאי נדל"ן יחסית בתחילת התהליך

אחרי שחתמתם כבר על כל המסמכים ללקיחת המשכנתא ונחתם חוזה עם המוכרים, הבנק יישלח נציג שלו כדאי לוודא מה הוא שווי הבית הסופי שלפיו יקבע הבנק אם הוא מוכן להיכנס לעסקה הזו באופן סופי וכמה כסף הוא נותן לכם. ממליץ לכם להזמין שמאי פרטי מראש על מנת למנוע סיטואציה שבה רק בסוף התהליך את מבינים כמה הבית באמת שווה.

 

בדקו את מחירי הקניות האחרונות באיזור

שימו לב למחיר השוק העדכני באיזור ועל בסיסו תעשו את המסחר בקשר לקניית הדירה. הבדיקה הזו תעזור לכם גם אל מול שמאי הבנק בקביעת שוויו  האמיתי ולא רק לפי הקנייה

 

סוכן נדל"ן – כדאי או לא?

כנראה שאין תשובה מוחלטת בנושא, בעיקר לא לי. סוכן נדל"ן טוב יעזור לכם להתאים את הרצונות שלכם ואת התכנית הכלכלית לדירות באזור ויחסוך לכם זמן וכסף במיון הצעות נדל"ן לא מתאימות ולא רלוונטיות. סוכן גם ידע ללמד אתכם רבות על תכניות המתאר ועל השכונות בעיר.

עם זאת, אם יש לכם זמן וכוח, שווה להתעסק ולחקור את כל העניינים האלה בעצמכם משום שסוכן נדל"ן עולה לא מעט כסף שאולי שווה לחסוך. במידה ותקחו סוכן, דעו שהוא לא אמור לדרוש ממכם יותר ממשכורת של 2% משווי הדירה ודרשו ממנו לא לחתום על בלעדיות אצלו.

 

התחשבו בתכנית פינוי בינוי ותמ"א 38 באזור

אלו תכניות של עיריות וקבלנים פרטיים בהן עושים שיפוץ מקיף של בניינים שלמים, לפעמים על ידי פירוק ובנייה מחדש ולפעמים על ידי תחזוק מקיף ויסודי של הבניין הקיים.

גשו לעירייה וחפשו את תכניות המתאר של השכונה בה תרצו לקנות. אם יש באיזור תכנית בהרצה, נסו לקנות דירה שתעבור תכנית כזו וכך תוכלו לקנות בית ישן שיהפוך לדירה חדשה ויפה בבניין משופץ שיעלה משמעותית את ערך הנכס שלכם.

 

קחו את הזמן

הכי חשוב לא להילחץ ולמהר יותר מידי. אל תחששו לראות הרבה דירות, לבחון כל מיני ערים שונות ולבדוק בציציות כל בית ובית. זאת קנייה גדולה וחשובה, אל תעשו אותה בחופזה.

 

אז עכשיו אתם מוכנים לצאת לדרך, הגיע הזמן שתצטרפו לשוק העיסקי והכלכלי הכי בטוח בארץ. כל מי שכבר קנה דירה לא מבין למה הוא לא עשה את זה בגיל מוקדם יותר, בהצלחה! סומך על שיקול הדעת שלכם ועל התושייה.

מוזמנים להיכנס לאתר Way Out ולקבל ייעוץ על כל המשכנתאות.

בית ישן מבחוץ

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי