כיצד קובעים מס על המטבעות הדיגיטליים?

מערכת המיסוי במדינה ישראל מורכבת ומסורבלת. נוסף על כך, כמעט על כל רווח שהאזרח מצליח להשיג, המדינה רוצה לקחת חלק. רווח יכול להגיע מתחומים רבים כגון: השקעה בבורסה, נדלן, הלוואות, מטבעות קריפטוגרפים ועוד, כאשר כל תחום טומן בחובו תורת מס שלמה. במידה ואתם מעוניינים ללמוד על תורת המס של מטבעות דיגיטליים  – הגעתם למקום הנכון. 

 

נתחיל מהבסיס – על מס וחשיבותו:

מס הוא כסף שלוקחת המדינה על כל הכנסה או קנייה של כלל  האזרחים החיים במדינה. תשלום מיסים הוא חלק עיקרי מהכנסותיה של המדינה וללא לקיחת מיסים, למדינה לא יהיה כסף לסלול כבישים וערים חדשים, לפתח את כלכלת ואת ביטחון המדינה, וכן לקדם את העקרונות שהמדינה מאמינה בהם.

כמו כן, מטרת המיסים היא גם לממן את כל המוסדות הממשלתיים השונים הקיימים, שהבולטים שבניהם הם הביטחון, האוצר, החוץ והרווחה. על כן, המיסים הם חלק בלתי נפרד מחובות האזרח, עוד לפני שמתחילים לדבר גם  על זכויותיו. גובה המס מחושב על פי אחוזים מההכנסה והוא נקבע על ידי מספר פרמטרים שבניהם: סוג ההכנסה וגובה ההכנסה.

 

סוגי המס הקיימים

לאחר שהבנו כחי מס הוא תשלום שמגיע מאזרחי המדינה והוא הכרחי להמשך קיומה, נעבור לדבר על סוגי המס השונים. קיימים מגוון רחב של סוגי מס שונים, לכן נעשה לעשות לכם סדר בנושא זה.

 

  • מס על הכנסה

מס הכנסה, כשמו כן הוא – תשלום מס על ההכנסות שלכם.  בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאיים, מדובר על אחוז מההכנסה שלכם שמנוכה משכר הברוטו, לאחר כל הניכויים השונים כגון ביטוח לאומי, מס בריאות, וכן הלאה. מס הכנסה נקבע על ידי מדרגות מס,  כך שככל שההכנסה שלכם גבוהה יותר כך, תימצאו במדרגת מס גבוהה יותר ולכן תשלמו יותר מס.

 

  • מס על צריכה

חלק מהתשלום שאתם משלמים בעת קניית מוצר מסוים כולל בתוכו גם מס, לדוגמא מע"מ, המוכר לנו בתור מס ערך מוסף,  מס בילו – מס על דלק,  מכס – מס על ייבוא מחוץ לארץ,  מס על משקאות חריפים או וסיגריות ועוד.

 

  • מס על השקעה

מס השקעה הינו תשלום מס על הרווח שנוצר בעקבות השקעות שונות שביצעתם. השקעות אלו יכולות להיות בתחום הנדל"ן, בשוק ההון, בשוק הקריפטו – לדוגמא, מס על ביטקוין, ועוד. סוגי ההשקעה השונים קובעים את גובה המס, כאשר ברוב המקרים הוא ייקבע לפי אחוזים מהרווח.

חשוב לזכור כי תשלום מס על השקעה שהניבה לך רווח, משולמת אך ורק ברגע מימוש ההשקעה. נתון זה נותן גמישות רבה בתשלום המס ויש לכך יתרונות רבים.

 

מס על מטבעות קריפטוגרפים

אז איך עובד המיסוי על מטבעות קריפטוגרפים? השקעה של מטבעות קריפטוגרפים נכנסת תחת ההגדרה של השקעת הון סיכון רגילה, ולכן שיעור המס  של השקעה זו זהה לשיעור המס על רווחי הון רגילים, כאשר מדובר על 25 אחוז מהרווח הריאלי.

נציין כי הרווח הריאלי מוגדר להיות ההפרש בין שער הקניה לבין שער המכירה. כמו כן, חובת המס חלה רק מרגע המימוש, כלומר רק מרגע שהמשקיע החליט למשוך את הכסף שלו ולמעשה לממש את ההשקעה שלו.

 

לסיכום,

מערכת המיסוי של ישראל הינה מערכת מורכבת, אשר כוללת בתוכו מגוון תחומים. זכרו כי ידע הוא כוח, בפרט כאשר מדובר בידע פיננסי. כעת אתם בקיאים בנושאי המיסוי של מטבעות קריפטוגרפים,  ועל כן תוכלו לפעול בצורה נבונה יותר בכל הקשור להשקעה בהם. בהצלחה!

מס על ביטקוין

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי