כך תרוויחו משינוי שכר לרעה

אם אתם עובדים כשכירים, המעסיק שלכם מנכה בכל חודש בתלוש המשכורת שלכם את המיסים וההפרשות שעליכם לשלם, בניהן מס הכנסה. במידה ושכרכם השתנה במהלך השנה לרעה יתכן ומגיע לכם החזר מס כאשר ככל שהפרש השכר גבוה יותר, כך ההחזר המגיע לכם גדול יותר. מדוע שינוי שכר לרעה מזכה בהחזר מס, מהם המקרים המובילים לשינוי שכר לרעה וכיצד ניתן לבדוק זכאות להחזר מס?

 

החזר מס בגין שכר שהשתנה לרעה

כאמור, מס הכנסה משולם מדי חודש באופן אוטומטי. עם זאת, המס שעלינו לשלם מחושב לפי השכר השנתי שלנו. המשמעות היא שהמס אותו משלמים כל חודש הוא מקדמה, ושיעורו מבוסס על ההנחה כי המשכורות בכל חודשי השנה פחות או יותר שוות זו לזו ולכן רשות המיסים יכולה "לנבא" מראש מהי דרגת המס בה אתם נמצאים. במידה ושכרכם השתנה לרעה מכל סיבה שהיא, ההנחה הזו של רשות המיסים איננה נכונה לגביכם ולכן יתכן ותהיו זכאים להחזר מס.

 

מקרים נפוצים בהם משתנה השכר לרעה

ישנם מספר מצבים נפוצים בהם חל שינוי לרעה בשכר העשוי לזכות אתכם בהחזר מס:

  • מעבר מקום עבודה: מעבר מקום עבודה מלווה לעיתים בשינוי השכר והתנאים, ולעיתים השינוי הוא לרעה. במקרה זה יתכן והמס שנוכה בעבר גבוה מדי, ותהיו זכאים להחזר מס.
  • סיום עבודה ותקופת הפסקה בין עבודות: בין אם סיימתם עבודה בשל פיטורין או התפטרות, יתכן שתקלעו לתקופה מסוימת בה תהיו מחוסרי הכנסות או שתקבלו דמי אבטלה הנמוכים משכר העבודה הרגיל שלכם. תקופה זו צריכה להיות מחושבת בחישוב המס השנתי שלכם, ויתכן ותזכה אתכם בהחזר מס.
  • יציאה לשנת שבתון: לרוב בשנת שבתון השכר נמוך יותר מאשר השכר הרגיל. במידה ויצאתם לשנת שבתון במהלך שנת המס, יתכן ותהיו זכאים להחזר מס.
  • יציאה לחופש ללא תשלום: יציאה לחל"ת הנמשכת במשך חודש ומעלה עלולה לגרום לחישוב מס שגוי, ולפיכך יתכן ותהיו זכאים בגינה להחזר מס.
  • פטירה: יורשיו של עובד שנפטר במהלך שנת המס יכולים לבדוק זכאות להחזר מס בסיום השנה ולקבל ככל שהם זכאים.

 

זכאות להחזר מס בעקבות קבלת בונוס מיוחד

שינויי שכר לרעה עשויים לזכות בהחזר מס, אך לא רק הם: במידה וקיבלתם כשכירים בונוס מיוחד באחת מהמשכורות שלכם, יתכן שתלוש זה מוסה יתר על המידה שכן זה אינו התלוש הרגיל שלכם ויתכן הדרגת המס שנקבעה עבורו גבוהה יותר מדרגת המס בה אתם נמצאים.

 

היכן ניתן לבדוק זכאות להחזר מס?

אם שכרכם השתנה לרעה או שאתם חושבים שיתכן ואתם זכאים להחזר מס מכל סיבה אחרת, תוכלו לבדוק זאת באתר החזרי מס. כל שתצטרכו לעשות זה למלא שאלון קצר בנוגע לשכרכם ונתונים נוספים שעשויים לזכות אתכם בהחזר מס, ויחזור אליכם נציג עם גובה החזר המס המגיע לכם. השירות כרוך בשכר טרחה סמלי שינוכה מההחזר שתקבלו.

מיסים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי