לפי מה נקבע תקרת הסכום בתביעת לשון הרע?

בישראל קיים חוק הנקרא "חוק לשון הרע". חוק זה מונע הפצה של דברים פוגעניים הנוגעים לאדם, גוף או חברה מסוימת. כאשר אדם עובר על חוק זה, ניתן להגיש נגדו תביעת לשון הרע. תביעה זו רלוונטית בין אם מדובר בפרסום של דברי אמת לגבי האדם ובין אם מדובר בהוצאת דיבה ופרסום של שקרים.

בעזרת מאמר זה תוכלו לקבל מידע שיסייע לכם להבין כיצד קובעים את תקרת הסכום בתביעת לשון הרע. כמו כן, המאמר יסביר לכם בקצרה על הפיצויים בתביעה זו.

 

פיצויים בתביעת לשון הרע

בתביעת לשון הרע קיימות שלוש דרכים לפסיקת פיצוי:

  • פיצוי ללא הוכחת נזק: זוהי דרך ייחודית לתביעת פיצוי. מכיוון שקשה להוכיח את הערך של  פגיעה בדברים לא ממשיים כגון פגיעה בשם הטוב של האדם, נוסף לחוק לשון הרע סעיף שבזכותו נפגע מלשון הרע רשאי לתבוע פיצוי של 50,000 שקלים ללא הוכחת ערך הנזק שנגרם. אם מדובר בלשון הרע עם כוונת זדון ניתן לדרוש את מכפלת הסכום – 100,000 שקלים.
  • פיצוי על נזק ממוני: במקרה שבו פרסום לשון הרע גרם לאדם הפסד ממוני שניתן להוכיח כגון: פיטורים מהעבודה ואבדן השתכרות, התובע רשאי לתבוע על סך הנזקים שנגרמו לו.
  • פיצוי על נזק לא ממוני: במקרה שבו ניתן להוכיח שנגרם לאדם פיצוי על נזק לא ממוני, לדוגמה אם נוצרה עוגמת נפש או שהפרסום הסב הרבה סבל וכאב נפשי לאדם, ניתן לתבוע על סך הנזקים שנגרמו.

 

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי בתביעת לשון הרע?

פסיקת הפיצויים לביעות לשון הרע היא תפקיד מורכב ומסובך. בעבר התקיימו תביעות רבות בהן התובעים הרוויחו מאות אלפי שקלים. לעומת זאת, במקרים מסוימים הפיצויים בתביעות הללו יכולים להיות נמוכים במיוחד. לדוגמה, בפסק הדין המפורסם בעניין בן גביר נגד דנקנר, איתמר בן גביר תבע את העיתונאי אמנון דנקנר על כך שכינה אותו נאצי מלוכלך והרוויח שקל אחד בלבד.

בזבוז זמן וכסף על תביעה בה תרוויחו סכום כל כך נמוך, הוא מגוחך. לפיכך, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מקצועי בתביעת לשון הרע ולהבין ממנו האם משתלם לכם להשקיע בתהליך זה. 

 

כיצד בוחרים עורך דין עבור תביעה זו?

ישנה חשיבות רבה לביצוע בחירה נכונה של עורך דין עבור צורך זה. מומלץ לשוחח עם הלקוחות הקודמים או הנוכחיים של עורך דין זה ולברר מהי רמת המקצועיות שלו ואיזה שירות הוא מעניק ללקוחותיו. כמו כן, מומלץ לברר האם העורך דין מנוסה בתביעות לשון הרע ומטפל בתביעות דומות.

מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא לשון הרע? זקוקים לייעוץ מקצועי שיסייע לכם לפעול בצורה נכונה ונבונה טרם תביעת לשון הרע? לקבלת מידע נוסף בנושא לשון הרע מעורך דין לשון הרע לחצו כאן.

לפי מה נקבע תקרת הסכום בתביעת לשון הרע

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי