מהו תוקף דרכון אשר מאפשר לכניסה למדינות אירופה?

לפני שטסים לחו"ל עוסקים בהכנות לנסיעה. מעבר לאריזות, ביטוח נסיעות ותוכנית נסיעה, חשוב מאוד לבדוק את תוקף הדרכון ולראות שיש לו מספיק תוקף כדי להיכנס ליעד הנבחר. המאמר יפרט מהו תוקף הדרכון המאפשר כניסה למדינות אירופה.

 

מהן ההנחיות של חברות התעופה לגבי תוקף הדרכון שלכם?

כאשר מנפיקים דרכון במשרד הפנים מקבלים לרוב תוקף של 10 שנים מיום ההנפקה מגיל 18. אם מדובר בקטינים תוקף הדרכון שלהם הוא ל-5 שנים ולאחר מכן יצטרכו להנפיק דרכון חדש. כלומר, אין להם אפשרות להאריך את תוקף הדרכון הקיים.

במידה והדרכון קרוע, אבד או נגנב יש להודיע לרשות האוכלוסין ולהנפיק דרכון חדש. ברוב המדינות בעולם ניתן להיכנס עם תוקף של 6 חודשים אך ישנן מדינות יוצאות דופן.

דַרכּוֹן

מהו תוקף דרכון אשר מאפשר כניסה למדינות אירופה?

בדומה לישראל תוקף דרכון לכניסה למדינה כמו טורקיה, אנגליה, אוסטריה ורוסיה הוא 6 חודשים. לעומת זאת, כמעט בכל מדינות אירופה תוקף הדרכון הוא 3 חודשים מתאריך החזרה לארץ. מדובר על מדינות כמו יוון, קפריסין, צרפת, הונגריה, בולגריה, רומניה, גרמניה, איטליה, צ'כיה ופורטוגל.

ישנן גם מדינות באירופה שתוקף הדרכון הוא 3 חודשים מיום ההגעה למדינה. מדובר על מדינות כמו הולנד, ספרד, שוויץ, פולין וגיאורגיה. באוקראינה למשל צריך תוקף של 3 חודשים מיום החזרה לארץ ויש צורך בוויזה.

 

מה עושים אם אין מספיק תוקף לדרכון?

בהנחה והגיע מועד הנסיעה שלכם ולא בדקתם את תוקף הדרכון, תוכלו להנפיק דרכון ברשות האוכלוסין הממוקמת בנתב"ג, להציג כרטיס טיסה, לצלם תמונות פספורט במכונה אוטומטית שגם היא ממוקמת בשדה התעופה ולשלם קרוב לאלף ₪. מדובר על דרכון זמני התקף לחצי שנה.

אפשרות נוספת היא להנפיק דרכון 48 שעות טרם היציאה מהארץ מאותו מקום ובאותה דרך ולשלם קצת פחות. הנפקת הדרכון הזמני הוא במידה ומדובר במצב חירום. כלומר, מצב בו יש לכם טיסה ואין אפשרות להנפיק דרכון חדש במשרד הפנים ולחכות עד שתקבלו אותו.

 

הארכת תוקף הדרכון

הארכת תוקף דרכון ניתנת במשרדי הפנים הפזורים בארץ בתיאום תור מראש באינטרנט. יחד עם זאת, בתקופת הקורונה למשל, אפשרו לנוסעים הנושאים גם דרכון זר לצאת מהארץ עם הדרכון הזר כיוון שלא נמצאו תורים פנויים. לעומת זאת, במידה ויש לכם פטור מתור תוכלו להאריך את תוקף הדרכון ללא תאום תור ובזמן קצר.

אזרחים הנמצאים בחו"ל ורוצים להאריך את תוקף הדרכון שלהם שאינו מספיק עד לחזרה לארץ יצטרכו לפנות לקונסוליה הישראלית או לשגרירות ביעד בו הם נמצאים שיסייעו להם. לסיכום, חובה לבדוק את תוקף הדרכון לפני שיוצאים מהארץ כיוון שכבר בארץ בבידוק הבטחוני בודקים את תוקף הדרכון שלכם בהתאם למדינת היעד כמו גם בדיקה שיש ברשותכם ויזה במידת הצורך.

דַרכּוֹן

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

דרכונים שלקוחותינו קיבלו
0
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי