מתי מקבלים פטור חלקי ממס במשיכת הכספים מהחיסכון על פי תיקון 190?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מעניק מגוון של הטבות עבור אלה העומדים בתנאים שלו, הקשורות בתחומים רבים כמו השקעות, פנסיה, הורשות וכו'.

התיקון נועד לעודד חיסכון בטוח וממושך עבור מבוגרים בגיל הפרישה שצברו הון בקופות הגמל. התיקון מאפשר להם, להשתמש בהון הצבור, כקצבת פנסיה

חודשית או אף במשיכה חד פעמית, כאשר הכסף נמשך ומגיע אליהם דרך הקלות מס נמוכות מהרגיל, שחוסכות אלפי שקלים.

מאחר ומשובר בתיקון שאפשר רק להרוויח בו ושווה מאד להכיר בו – לפני הכל על תיקון 190 ועל מתי מקבלים פטור חלקי ממס במשיכת הכספים מהחיסכון

על פי תיקון 190?.

 

מה כולל תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה נכנס לתוקף ב2012. התיקון מקל ומיטיב באופן משמעותי על חסכונותיו של האדם המחזיק בקופות הגמל ונמצא מעל גיל 60. אדם כזה, יזכה למגוון הקלות עם הכספים שצבר כמו תנאי הלוואות אטרקטיביים בריביות נמוכות ועמלות נמוכות ואף פטור מחלק מן העמלות בתנאי ההשקעות. ההטבה המשמעותית ביותר של התיקון שחשוב להכיר בה נוגעת למשיכת הכספים מהחיסכון על פי תיקון 190, מאחר ומאפשר הקלות מס משמעותיות במשיכתו. כך התיקון מהווה תוספת משמעותית לתנאי הפנסיה ומוסיף להם הקלות משמעותיות שמאפשרות לצובר לחסוך כסף ולצבור כסף במגוון דרכים.

 

מתי נקבל פטור חלקי ממס במשיכת כספי החיסון לפי תיקון 190?

ההטבה המשמעותית ביותר שניתן לחסוך ממנה כסף רב לפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה היא ההטבות מס שניתנות בפדיון הכספים מקופת הגמל. כידוע, רשות המסים גובה מס רווחי הון עבור משיכת כספים מן הקופה באופן הרגיל. אך בהתאם לתיקון, יש שתי אפשרויות מרכזיות למשיכת הכספים ובהתאם אליהן, ניתן ליהנות מפטור חלקי ממס בתנאי משיכה מסוימים, אך גם בפטור מלא בתנאים אחרים. שתי האפשרויות לפדיון הכספים בקופה, שמשפיעות על גודלה של הקלת המס הן:

קצבה חודשית

מי שבוחר למשוך את הכסף שצבר לעצמו בקופת הגמל באופן של קצבה חודשית קבועה בכל חודש, כלומר כתוספת לפנסיה שלו – יזכה בפטור מלא ממס רווחי הון. כולנו יודעים ומרגישים את הכאב שבניקוי המס הגדול, על חסכונות שלנו ועל כסף שצברנו. בעזרת בחירה באופציה הזו, אתם חוסכים אלפי שקלים רבים לטווח הארוך ודואגים אחרי הכל, להשיג חזרה את הכסף שצברתם במהלך השנים באופן מלא ונקי ממיסים.

 

משיכה חד פעמית

אדם שיבחר למשוך את הכסף שצבר בקופת הגמל באופן חד פעמי, כלומר להוציא את כל הכסף ולעשות בו שימוש או להשקיע אותו למשל – ייהנה מפטור חלקי ממס, של כ- 15 אחוזים לעומת 25 אחוזים שנלקחים על ידי רשות המיסים ללא הקלת המס. כך תוכלו גם כן לחסוך אלפי שקלים ואף להשתמש בכסף עבור צרכיכם המידיים.

 

שטרות

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי