עוסק מורשה? איך מתחילים?

בניגוד לעוסק פטור, עוסק מורשה חייב בתשלום מע"מ ובהוצאת חשבוניות. לפיכך, צריך לדעת מהו המחזור השנתי של העסק, תחום העיסוק, מהן ההוצאות וההכנסות הצפויות וכיצד לנהל את ספרי החשבונות. המאמר יסביר איך פותחים עסק של עוסק מורשה.

 

כיצד תפתחו עוסק מורשה?

כדי להיות עוסק מורשה הצעד הראשון הוא לפתוח תיק במס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. כל הנושא של פתיחת תיק כרוך בבירוקרטיה ובידע שלא לכולם יש זמן להתעסק איתם. לפיכך, הדרך הטובה ביותר היא לפנות לרואה חשבון שיעשה זאת בשבילכם. הסיבה לכך נעוצה במומחיות של רואה החשבון ובקשרים שיש לו ברשויות אלו.

בנוסף, לאחר שהוא הופך למייצג שלכם הוא יכול למלא את הדו"חות התקופתיים ולהעביר אותם בצורה מקצועית על מנת שתנהגו על פי החוק. יתרה מכך, רואה חשבון מעניק ליווי וייעוץ עסקי בכל הקשור לפתיחת עסק, מסייע לגייס משקיעים, להתנהל מול הבנק במידה וצריך אשראי מוגדל או הלוואה לפתיחת העסק ועוד.

 

מה צריך להכין לפתיחת תיק של עוסק מורשה במע"מ?

בין אם תפתחו לבד תיק של עוסק מורשה ובין אם רואה החשבון יפתח עבורכם, תצטרכו להכין צילום של תעודת הזהות עם הספח, צילום המחאה מבוטלת עם פרטי חשבון הבנק העסקי ומסמך בו ממוקם העסק כמו חשבון ארנונה או חוזה שכירות. לאחר מכן אתם או רואה החשבון תמלאו טופס פתיחת עוסק מורשה במע"מ עם כל הפרטים הנחוצים.

 

מה צריך לעשות לפתיחת עוסק מורשה במס הכנסה ובביטוח הלאומי?

במס הכנסה יש למלא טופס עם הפרטים שלכם ולהצהיר על מקורות ההכנסה, פרטי העסק והמחזור השנתי הצפוי. בביטוח לאומי תמלאו גם טפסים דומים ובנוסף תצטרכו לדווח על ההכנסות שלכם כשהייתם שכירים או להצהיר שלא הייתה לכם הכנסה.

 

כמה זמן לוקח להפוך לעוסק מורשה?

מילוי הטפסים יכול להיעשות באופן מקוון אך חשוב לדעת שאת האישורים מהגופים השונים לעוסק מורשה תקבלו רק לאחר כחודש. המע"מ ומס הכנסה יצרפו למכתבים פנקסים לתשלומי מקדמות חודשיים ובביטוח הלאומי תוכלו לעשות הוראת קבע בכרטיס אשראי לאחר שיקבע הסכום שאותו תדרשו לשלם כמקדמות. אחוז המס נקבע על פי מדרגות המס ובהתאם להצהרה על המחזור השנתי ותחום העיסוק שלכם.

 

למי מתאים לפתוח עוסק מורשה?

כל אדם שפותח עסק והמחזור השנתי שלו הצפוי הוא מעל 99,893 ₪ צריך לפתוח עוסק מורשה. מתחת לרף זה ניתן לפתוח עוסק פטור ולא לשלם מע"מ. לא משנה מה התחום בו אתם עוסקים הכל הקשור למחזור השנתי שלכם.

מעבר לכך ישנם מקצועות שיכולים לפתוח רק עוסק מורשה כמו מהנדס, אדריכל או רואה חשבון. לסיכום, להפוך לעצמאי הוא תהליך מורכב עם הרבה בירוקרטיה שיכול לגזול זמן רב. לכן, חשוב לקבל עזרה מרואה חשבון אמין ולהתפנות לעסק שלכם.

מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע'מ

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי