פורטוגל אאוט, רומניה אין: הכל על הדרכון הרומני

בשנים האחרונות חלה עלייה בכמות המתעניינים בישראל בהוצאת דרכון רומני ולשם כך יש צורך תחילה לקבל אזרחות רומנית. רומניה היא חלק מהאיחוד האירופי משנת 2007 וכל אזרח רומני רשאי לנוע בחופשיות בשטחי האיחוד האירופי ללא צורך באשרות. במאמר זה נדון בתנאים ובהליך לקבלת אזרחות ודרכון רומני בהתאם לחוק המקומי.

 

להעיר אזרחות רדומה

על פי החוק הרומני כל אדם שנולד לאזרח רומני גם בחוץ לארץ זכאי לאזרחות גם אם האדם שבתקוף זכותו מוגשת הבקשה כבר אינו רשום במאגר התושבים של רומניה. לשם כך יש לעורר את האזרחות של האזרח גם אם כבר אינו בחיים והצאצאים יכולים להגיש את הבקשה לאחר מכן. על מנת להתחיל את תהליך הוצאת דרכון רומני יש צורך לאתר ולהפיק את המסמכים המאוששים את הזכאות לאזרחות הרומנית.

 

מסמכים נדרשים לתהליך

לשם קבלת אזרחות רומנית יש צורך לאתר מסמכים המוכיחים את עצם הזכאות לרבות תעודות לידה מרומניה. יש צורך להוכיח את הקשר של מגיש הבקשה לאזרח באמצעות תעודת לידה ישראלית או אחרת ותמצית רישום ממשרד הפנים בישראל. יש גם צורך במסמכים פרוצדורליים לרבות, צילום דרכון ישראלי תקף ותעודת יושר ממשטרת ישראל וטפסי בקשה משגרירות רומניה בישראל.

 

תגרום נוטריוני וחתימת אפוסטיל

כאשר מגיש הבקשה נשוי עליו גם לצרף תעודת נישואין מקורית ומתורגמת אשר אומתה ואושרה בחותמת אפוסטיל כמו גם תעודת לידה מקורית של בן או בת הזוג ודרכון ישראלי בתוקף. כל מסמך רשמי שהופק מחוץ לרומניה לצורך הגשת הבקשה צריך להיות מוגש בצירוף תגרום נוטריוני לרומנים ולאחר שנחתם בחותמת אפוסטיל.

 

משתנים המשפעים על אורך התהליך

משך הזמן של תהליך קבלת האזרחות עשוי להשתנות בהתאם למקום הלידה של המזכה באזרחות תאריך הלידה שלו והמועד בו עזב את רומניה. טרם הגשת הבקשה יש צורך לברר אם אזרחותו של אותו הגורם המזכה עדיין מוכרת על ידי השלטונות ברומניה ובמידה ואזרחות נשללה יהיה צורך להשיבה על מנת להוריש את האזרחות לצאצאים.

בתהליך השבת האזרחות של הגורם המזכה יהיה צורך שהמועמד יגיע לקונסוליה וישר שבועה קצרה בשפה הרומנית.

 

רישום במרשם האוכלוסין

לאחר קבלת אזרחות רומנית וטרם הגשת בקשה לדרכון רומני, כל מועמד נדרש ע"פ החוק המקומי להסדיר את המעמד האזרחי במרשם האוכלוסין ולהנפיק מספר זהות רומני. במסגרת הסדרת המעמד מופק לאזרח החדש תעודת לידה, תעודת שינוי שם, תעודת נישואין וכן הלאה וההליך הכרחי לעל מנת לקבל דרכון רומני.

 

קבלת דרכון רומני

לאחר הסדרת המעמד האזרחי ברומניה ניתן לפנות לקונסוליה הרומנית ולהגיש את הבקשה לקבלת הדרכון. בעת הגשת הבקשה צריך להציג את מסמכי המקור הנוגעים למעמד של מגיש הבקשה  ובמידה והמסמכים תקינים ניתן יהיה לקבל את הדרכון בתוך 6-4 שבועות. התהליך הינו מורכב ומומלץ לקבל ליווי של עורך דין ונוטריון המתמחה בנושא.

חותמת

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי