פינוי דייר מהנכס – כל מה שצריך לדעת

הליך פינוי דייר מהנכס שלכם הוא דבר שחשוב לדעת כיצד לעשות אותו.

ישנן לא מעט דיירים סרבנים שתאלצו להתמודד איתם, ולעיתים פינוי מהווה הפתרון היחיד.

נסביר כאן על ההליך, מה מותר ומה אסור בנושא של פינוי דייר מדירתכם.

 

הגשת תביעה לבית משפט

דייר שמסרב לעמוד בתנאי החוזה עלול לגרום לנזק כלכלי רב לבעל הדירה, וכן לנזק פיזי ממשי לדירה שלו. בשל כך יכול בעל הדירה להגיש תביעה לבית משפט – תביעת פינוי מושכר. זוהי תביעה מיוחדת שדורשת פחות המתנה מתביעה רגילה. לפי החוק חייב להתקיים דיון בנושאים מסוג זה תוך 30 ימים מזמן הגשת כתב ההגנה.

מדובר בדיון קצר יחסית, כיוון שדנים רק בנושא הפינוי, לכן לא ניתן לדון גם בנושאים נוספים, כמו לדוגמה נזקים שנגמרו לדירה ע"י הדיירים. נושאים אלו יצטרכו לעלות בתביעה משפטית נוספת.

אך בגלל שהפתרון המשפטי דורש המתנה מסוימת, לעיתים בעלי דירה נוקטים באמצעים אחרים באופן עצמאי, אשר עלולים להגיע למצבים פליליים.

 

דין עצמי

יש בעלי דירה אשר מעוניינים לנקוט דין עצמי כלפי דיירים סרבנים, ודואגים לעגן את היכולת הזו מראש החוזה השכירות. דין עצמי יכול לכלול ניתוק של הגז, החשמל או המים, על מנת לפגוע באיכות חיי השוכר ולגרום לו לעזוב מיוזמתו. דוגמה נוספת היא החלפה של מנעול הדירה, וכך למנוע מהדייר להיכנס אליה. כמו כן, יש בעלי דירה אשר מוציאים את החפצים של הדיירים ללא רשות ובאופן זה מפנים אותם מהנכס למעשה.

אך נקיטת צעדים עצמאיים לפינוי הדיירים יכולה לסבך אתכם בבית המשפט, כיוון שלפיו – דין עצמי הוא אסור באופן חד משמעי. כלומר, גם אם דין עצמי מעוגן בחוזה, אין זה אומר שמדובר בדבר אפשרי באופן חוקי. כלומר, דין עצמי היא לא אופציה לגיטימית לפינוי דייר סרבן.

 

פינוי על ידי המשטרה

שהייה של דייר בנכס בצורה לא חוקית, שאינה מעוגנת בחוזה, גורמת לבעלי דירה רבים לפנות למשטרה לקבלת עזרה. בין אם זה דייר שמסרב להתפנות מהדירה לאחר שביצע הפרה בחוזה או דייר שלא רוצה לעזוב אף שנגמר לו חוזה השכירות.

אמנם ניתן להגיש תלונה למשטרה לצורך פינוי דייר, אך סביר להניח שפעולה זו לא תתרום לסיטואציה. המשטרה אינה אמורה להתערב בסכסוך מסוג זה שהינו משפטי ואזרחי, ומודעת לכך שיש לטפל בו בבית המשפט. לכן גם אם תפנו למשטרה, לא תקבלו מענה מתאים לבעיה שלכם.

 

פנייה אישית

דייר סרבן יכול להיות מעצבן במיוחד, אך כדאי לנסות לפנות אליו באופן אישי טרם הנקיטה באמצעים משפטיים, ולפתור את הבעיה ביניכם על ידי שיחה אישית פנים מול פנים ייתכן ששני הצדדים יצאו נשכרים וביחסים טובים יחסית.

במקרה שזה לא עובד, מומלץ לא לנקוט דין עצמי ולא לפנות למשטרה, אלא ישר לפתרון משפטי.

 

חתימה

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי