מה התוקף דרכון המינימלי ליציאה מהארץ?

מתכננים חופשה בחו"ל? לפני שאתם סוגרים כרטיס טיסה ומשריינים מלון כדאי שתבדקו שהדרכון שלכם בתוקף, אחרת צפויה לכם הפתעה לא נעימה בשדה התעופה. מהו התוקף המינימלי ליציאה מהארץ ומה עושים עם דרכון פג תוקף? תשובות לשאלות אלו ועוד, ממש כאן.

 

תוקף דרכון – מה זה אומר?

כמו כל מוצר, גם לדרכון שלכם יש תוקף שנגזר מכל מיני פרמטרים (כמו למשל סוג הדרכון) אבל בסופו של דבר, התוקף ייגמר ואתם לא תוכלו לצאת מהארץ. למעשה, כבר כמה חודשים לפני שהתאריך המיוחל יגיע, לא תוכלו לעלות על טיסה לניכר.

כמה חודשים? זה תלוי במדינת היעד והדרישות שלה אבל דבר אחד בטוח – אל תוותרו על בדיקת תוקף דרכון ביציאה מישראל ובמידת הצורך, הגישו בקשה להנפקת דרכון חדש ויפה שעה אחת קודם.

מה התוקף דרכון המינימלי ליציאה מהארץ?

תוקף דרכון מינימלי ליציאה מהארץ

שאלת השאלות – מהו התוקף המינימלי הדרוש ליציאה מהארץ? והתשובה כאמור, תלויה במדינה אליה אתם טסים. אבל בגדול – אם אתם טסים לאחת ממדינות האיחוד האירופי מדובר ככל הנראה ב-3 חודשים בלבד. זאת לעומת מדינות אחרות שמחמירות יותר ודורשות 3-6 חודשים.

בשורה התחתונה – אם הדרכון בתוקף למשך 6 חודשים ומעלה (מתאריך החזרה שלכם לארץ) – אתם כנראה מסודרים. אבל למה לקחת סיכון? בידקו בהתאם למדינה אליה אתם טסים וטוסו בראש שקט.

 

דרכון פג תוקף – מה עושים?

למרבה ההפתעה, חברות רבות לא בודקות תוקף דרכון ומאפשרות להזמין טיסה גם עם דרכון שלא יאפשר לכם לעבור את הבידוק הבטחוני ולצאת מהארץ. אז אם גיליתם שהדרכון שלכם פג תוקף עומדות לפניכם כמה אפשרויות, בהתאם לטיימינג בו גיליתם.

  • עומד לרשותכם מספיק זמן? בצעו חידוש דרכון דרך לשכת האוכלוסין, רק אל תשכחו לקבוע תור. הדרכון החדש יגיע אליכם בדואר בתוך 3 שבועות עד חודש. כמה זה עולה? 280 ₪ במקום, 260 ₪ אונליין בחודשי הקיץ או 165 ₪ בחודשי החורף.
  • לפני טיסה? אם עומדות לרשותכם למעלה מ-48 שעות, בררו היכן נמצאת לשכת משרד הפנים שיכולה להנפיק דרכונים זמניים. כמה זה עולה? 410 ₪ למבוגר ו-210 ₪ לקטין.
  • פחות מ-48 שעות? הצטיידו בכרטיס הטיסה וגשו ללשכת האוכלוסין סניף נתב"ג (טרמינל 3 קומה 2). שימו לב כי מדובר בדרכון זמני לשנה והתעדכנו לגבי שעות הפתיחה. כמה זה עולה? 830 ₪ למבוגר ו-425 ₪ לקטין.
  • כבר טסתם? אם אתם מעוניינים להאריך את השהות וחוששים מפאת תוקף דרכון קצר תוכלו לפנות לקונסוליה הישראלית והם יסייעו לכם.

 

לסיכום

למרות האפשרות להזמין כרטיס טיסה בלי לספק פרטים חשובים כמו תוקף הדרכון, דרכון שעומד לפוג לא יאפשר לכם לצאת מישראל. לכן, בידקו את תוקף הדרכון מראש והאריכו אותו כשצריך, כך תחסכו התעסקות מיותרת וגם לא מעט כסף.

מה התוקף דרכון המינימלי ליציאה מהארץ?

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

דרכונים שלקוחותינו קיבלו
0
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי