תשניק סב לידתי – האם יש עילה לרשלנות רפואית ואם כן מה עליי לעשות?

תשניק סב לידתי הינו סיבוך רפואי אשר עלול להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה. במקרים כאלה, במרבית המקרים עלול להיווצר נזק ארוך טווח לתינוק שנולד, ואף נשקפת סכנה לחייו. ריכזנו עבורכם את כל המידע שתצטרכו לדעת על תשניק סב לידתי ועל תביעה בגין רשלנות רפואית שגרמה למצב זה.

 

תשניק סב לידתי – מה זה?

בשמו הרפואי – אספיקציה, תשניק סב לידתי מוגדר כסיבוך רפואי במהלכו ישנה הפרעה באספקת החמצן של העובר ברחם אימו. תסביך זה עלול להיגרם כתוצאה של רשלנות רפואית בלידה, ועלול לגרום לנזק ארוך טווח וחמור לילוד בעיקר במצבים של חוסר תשומת לב למצוקת העובר ולמחסור בחמצן ממנו סובל. כאשר מדובר במחסור מוחלט בחמצן, עלול להיגרם נזק מוחי חמור בתוך דקות ספורות ואף הילוד עלול לאבד את חייו.

במקרים של מחסור חלקי בחמצן, הנזק עלול להיגרם לאחר מספר שעות של מצב המצוקה. בכל מקרה של רשלנות רפואית שהובילה לתשניק סב לידתי או לרשלנות רפואית שהובילה לאי תשומת לב למצוקה זו, ניתן לתבוע את הצוות הרפואי בגין הרשלנות והנזק שנגרם. למידע נוסף, מומלץ לחפש: רשלנות רפואית – תשניק סב לידתי.

 

האם יש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית?

כאמור, במקרים של תשניק סב לידתי כתוצאה של מרשלנות רפואית או אי מתן תשומת לב ומענה הולם מצד הצוות הרפואי למצב זה, אכן ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית. יחד עם זאת, על התובעת להוכיח כי אכן נגרמה רשלנות רפואית במהלך הלידה אשר גרמה לאספיקציה או רשלנות רפואית שהובילה את הצוות הרפואי למתן מענה חלקי או אי מתן מענה למצוקת העובר. כמו כן, יהיה על התובעת להוכיח כי אכן נגרם נזק לילוד במהלך הלידה ולהביא הוכחות ואבחונים רפואיים לגבי הנזק ולגבי הטיפולים הנדרשים עבור התינוק.

על מנת לנצח בתביעה, יש להוכיח את הקשר הנסיבתי בין הרשלנות הרפואית שבוצעה לבין הנזק שנגרם לילוד, וכן להוכיח כי אכן היה מקרה של תשניק סב לידתי. בחלק מהמקרים של תשניק סב לידתי, הנזק עלול לבוא לידי ביטוי בהמשך התפתחותו של התינוק והיות ומדובר באירוע המתרחש בעת לידתו, ניתן להגיש תביעה עד שיגיע לגיל 25 (7 שנות התיישנות לאחר שהגיע לגיל בגרות – 18).

 

כיצד עליי לתבוע?

על מנת להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, מומלץ להיעזר בעורך דין. הגשת התביעה תכלול תחקיר רפואי מעמיק של תהליך הלידה והבאת הוכחות נדרשות לנזק ולקשר הנסיבתי. הגשת תביעה בגין תשניק סב לידתי והוכחת רשלנות רפואית במקרה זה עלולה להיות מורכבת ומסובכת. על כן, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום אשר ידע להוכיח לפי כלל הקריטריונים את הקשר הנסיבתי ואת התרחשות מצוקת החמצן של הילוד.

חונק את סבא מצד אמי

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
סוכנות לדרכונים אירופאים
השער לאירופה

אנו בסוכנות 'השער לאירופה' עזרנו לאלפי ישראלים לקבל אזרחות אירופאית.

0
דרכונים שלקוחותינו קיבלו
מי זכאי לדרכון?

אם אתם צאצאים למשפחה מארצות אשכנז תהיה לכם אפשרות לקבל דרכון מאותה מדינה, ואם אתם מבני עדות המזרח, יש לכם סיכוי נהדר לקבל דרכון פורטוגלי.

השלבים לקבלת דרכון!

כדי להתחיל את התהליך, תצטרכו לבדוק את זכאותכם לקבלת אזרחות אירופאית, ולאחר שהתברר זכאותכם, אנו בסוכנות נלווה אתכם צעד אחר צעד עד שיהיה לכם דרכון אירופאי ביד.

תהיו בטוחים שאצלנו לא תרגישו את הקושי והטרחה בדרך לאזרחות אירופאית.

בדיקת זכאות לדרכון אירופאי

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק את זכאותכם זה למלא את הטופס, אנו נבצע את הבדיקות הנדרשות, ללא שום עלות או התחייבות!

ובמקרה שאתם זכאים אנו ניצור אתכם קשר!

בדקו את זכאותכם לקבלת דרכון אירופאי ללא עלות וללא התחייבות!
דרכונים אירופאיים
למעלה ממיליון ישראלים כבר קיבלו דרכון אירופאי